17 Mart 2010 Çarşamba

Havalar ısındı çok şükür,start düğmesine basıldı,bütün arı dostlarına berekli bir yıl diliyorum,arınız ve balınız bol olsun.

Selam arı dostları,
Çok şükür istediğimiz hava şartları geldi bugün,
hava sıcaklığı 17 C°dereceydi ve arılarda güneşli
günün keyfini çıkardılar,koloni uzun zaman uçuş
yapmadığı zamanlar ise kovan önüne çıkarak
kovanın koordinatlarını yani yerlerini ezberliyorlar.


Maşallah kovanlarımın hepsinde arı uçuşu mevcuttu,
önümüzdeki cuma günü ilk koloni bakımlarını
gerçekleştirmeyi düşünüyorum,çünkü
cuma günü güneşli ve 18 C°derece olacağını
hava durumundan öğrenmiş oldum.


Kovanlara getirilen polenler bana kolonide herşeyin
yolunda olduğunu gösteriyor çünkü polen getiren
işci arılar olunca yavru bakımı başladığını koloninin
genişleme zamanının geldiğini gösteriyor.



iki katlı kovanların yeterince alanları olduğundan onların
kovan içinde daralma tehlikesi yoktur,öncede belirttiğim gibi
Karniyol arısı bir den büğüyerek miktarını kısa bir
zamanda çoğaltabiliyor bu inanılmaz bir hızla oluyor,
bazen kat vermekte bile geç kalınabiliniyor,
kat vermekte onun için erken davranmak
her zaman daha avantajlıdır,katlar geç verildiğinde
doğal olarak beklenmedik işlere yol açar arılar.




Varroayı unutmak mümkünmü her zaman
kontrol etmemiz gereklidir ve onun için
çekmeceleri üç gün önce temizleyerek
kovan altına sürdüm,üç gün sonra doğal ölümlerle
çekmeceye düşen varroa sayısı yok denilebilecek
kadar azdı yani yoktu bu da sonbahar kış
varroa mücadelesini doğru yapmış olduğumu
gösteriyor.

çekmecelerde doğal olarak ölen varroaları saymak
kolonide varroa sayısının gerçek miktarını öğrenmek
içindir.


çekmecede görünenler ise mum kırıntılarıdır,
ve koloninin nerede durduğu yani yavru gözleri
ve faliyetleri nerede olduğu güzelce görünüyor.


çekmecesiz arıcılık düşünemiyorum bile,
çok avantajları olduğundan herkeze tavsiye ederim.


geçen sene yapay böldüğüm koloniler resimde görünenler,


polen geldiğini görmek tabiki beni mutlu ediyor,
doğada açan çiceklerin sayısı az olsada arılar bulup
getiriyorlar,yavru bakımında mutlaka olması gerek.


Arı dostları,
Arınız ve balınız bereketli ve bol olsun,
Selamlar saygılar.