24 Ocak 2010 Pazar

Karl Jenter büyük buluşlara imza atan dünyaca tanınan usta arıcı ile yaptığım sohbet.

Selam arı dostları,
Bugün arıcıların büyük ustası ve dünya arıcılık camiasında
tanınan bir isim Sayın Karl Jenter ile birlikteydim,
önceden hep telefonda görüştüğümüzden
yüz yüze görüşmek bir türlü kısmet olmamıştı.

ve yeni bir telefon konuşmamızda,
Sayın Jenter telefonda çok uzak değilmişsin
diyerek beni evine davet ettiğinde,bende davetini
kabul ederek ziyareti bugün gerçekleştirmiş
oldum.

Resimde soldan sağa Mustafa Aydemir (enişte)Babam Sadık Yüksel
ben Mehmet Yüksel ve büyük usta Karl Jenter.


Kendisi 86 yaşında olduğu halde halen dinç görünüyordu,
ve hemen sohbetimize devam ediyoruz
arıcılar arasında konuşulan konu zaten belli,

bana kendi buluşlarından bazı teknik resimlerini gösterdi,
çok ilginç şeyler vardı içlerinde.


Jenter ismiyle tanınan ana arı üretim aparatları ile dünyaca ün yapan
büyük uzman,jele royal yani arı sütü ürettiğini söyledi ve pazarının
büyük olduğunu söyledi.


Karl Jenter ile bilgi alışverişi yaparken.

büyük ustanın anlattıklarını merakla dinliyorum.


tabi benimde ona sorduğum sorular oldu.



                               
Yeğenim Hakan Aydemir bay Jenter ile çok iyi anlaştılar
( resimler Hakan`dan )

Sayın Jenter ile karşı karşıya konuşmamız tabiki
benim için büyükbir şanş,bizler dostluk köprüleri
 kurdukca bilgi alışverişi yaptıkca,bilgilerimiz
 zenginleşir,birlikten kuvvet doğar.

Bütün Arı dostlarını saygıyla selamlıyorum.