22 Aralık 2009 Salı

Varroa destructor


Selam arı dostları,
Yapmış olduğum varroa mücadelesinin sonuçlarını sizler ile
paylaşmıştım,yukarıda görünen varroa destructor arı zararlısının büyültülmüş
resimi,amatörce mikroskop ile bu zararlıyı yakından bakabilmem
için yiğenim Hakan Aydemirden okulu için kullandığı
Digital Mikroskopunu kullandım.



Digital ekranda göründüğü gibi ayaklarını ve ağzını
yakından inceleme imkanı bulmuş oldum.



Böyle işlemlerde gözümüzün ve micro çekimin yetmediği yerlerde
mikroskop ile mükemmel büyülterek inceleyebiliyorum.



Mikroskopun aletleri.



Doğaya baktığımızda bugün hava sıcaklığı +12 C dereceydi
bir gün önce -12 C° ile - 10 C° dereceydi hava sıcaklığı
arılar ve ağaçlar şaşırdı ne yapacaklarını,ağaçlar erken uyanır ise
gelecek sene için pekde iyi olmaz diye düşünüyorum.
Tarlanın birine ekin ekilmiş ve çimlenmiş.


Arılarımda ise kovanların hepsinde uçuş olmasada çoğu
kovanlarda arı uçuşu vardı,pek iyi bir durum değil aslında
ama ne yapalım,sonbahar kış bakımlarını yaptığımdan
bakım problemim yok ama kış stoklarını öncede belirttiğim gibi
gelecek sene mart nisan aylarında dikkat etmem gerek.


Koloniler kış aylarında fazla bal tüketmiyorlar
 balı daha çok yavru faliyeti başladığında
tükettikleri için şubat aylarında azda olsa
yavru bakımları başlıyor,kışın salkımın merkezinde 18-20 C°derecede iken
yavru bakımı başladığında sıcaklık 35 C°derece olması gerekiyor
,bu sebebden dolayı
bal stokları hızlı bir şekilde tükedilmeye başlıyor,
koloni kışın çok az bal tükettiğinden mart ve nisan aylarında
açlıktan ölmemeleri için kontrol edilmesi şart.

Kışın arılar salkımda iken Aylık bal tüketimi 800 gr ile 1 kg arası
Yavru faliyeti başladığında şubat ayında 1.5 kg ile 3 kg arası
Mart ve Nisan ayları 4 kg ile 8 kg arası değişiyor.
Örnek olarak verdiğim bal tüketimi miktarı
benim kendi belirtilerimdir,diğer arıcılarda arı
miktarına göre değişebilir.

Soğuklarda kışın arının fazla bal stoklarından kullanmadığını
görüyoruz,yavru bakımı başladığında bal tüketimide
hızlanıyor,dikkat etmemizde fayda var.


Çekmecedeye düşen ölü Varroalar.



Evet bugün görüntü böyleydi,kar eridi gitti.


sanki bahar gelmiş gibiydi.



tarlalar sürülmüş yeni kuvvet depoluyorlar kendilerine.


üç ürün sistemi ekiliyor bu tarlalar.



bu tarlada mısır ekiliydi.



Tavuk ve horoz.


Horozlar mükemmel.



Bütün gün dışardalar gelen geçen yemliyordu,yoldan geçen çocuklu
aileler mısır tarlasından mısır kopararak tavuk ve horozları
iyice duyurdular şimdi bunlar baya etlendiler.



Kanatlı hayvanlar için yapılmış ilaçları kesinlikle
varroa mücadelesinde arılarınıza vermeyiniz,insan sağlığına
tehlikeli olduğunu belirtmem gerekmiyor heralde.
Amacımız Organik doğal bal üretmektir,yanlış davranışlardan
uzak duralım lütfen.


Sürülmüş tarla.



Koyunlar benim değil,geçerken gördüm.



benim için seyretmesinden zevk aldığım şeylerden biri.


başlarında çoban filan yok,kendi kendilerine otluyorlar,bazende
toplanıyorlar bir kaç tanesi belki yiğecek birşey verir diye,bizim yanımızada geldiler
ama pas vermeyince dağıldılar.



elektrikli tel.



Benim asıl merakım arıcıların kovanlarını ayıdan koruyabilmek
için böyle elektrikli tel gerseler faydası olurmuki.



Elektrik kaynağı ise otomobil aküsü.



Otlamalarını görmek çok güzel kaç tane koyun vardı sayamadım,
uyuyamayan kişiler saysın değilmi,koyun sayanlar
iyi uyurmuş biz arıcıyız bizde kovana ayaklarında polen getiren
arıları sayarız arısı olmayanlarda video baksın değilmi.

Bütün arıcı dostlarıma selamlar saygılar,herşey
gönlünüzce olsun.