20 Aralık 2009 Pazar

% 3.5 Oksalik asit uygulamasının sonuçları.


Selam arı dostları,
Yaptığım %3.5 Oksalik asit uygulamsının sonuçlarını sizlerle
paylaşmak istedim,hangi varroa mücadelesini yaparsanız yapın
sonuçlarını gözünüz ile görmeden benim kovanlarımda varroa yok demeyin,
çünkü sade gözle kolonideki varroa miktarını göremezsiniz,bu sebebden dolayı
varroa çekmecesi çok işimize yarıyor.

Çarşamba günü hava sıcaklığı 0 C°derecede arılarıma uyguladığım
 % 3.5 Oksalik asit tesirini öğrenmek için bugün arılığıma gittim
varroa çekmecelerini çektiğimde benim için tahmin ettiğim gibi çıktı,
arılarımda yavru bakımı bittiğinden hedefim zaten işci arıların üstündeki
varroa parazitleriydi be başarılı olduğumu söyleyebilirim.



Yapmış olduğum Organik asit uygulamasına karşı Varroa hiç bir şekilde
bağışıklık sağlayamıyor onun için başarılı oldu,resimlerdende
göründüğü gibi %3.5 Oksalik asit tesirini göstermiştir.



Varroa sayımı yapılacak ise doğal varroa ölümleri sayılarak
kolonideki gerçek varroa miktarı belirlenir,çünkü arı gibi
varroa parazitininde ömrü kısa olduğundan doğal ölümler oluyor,
bu doğal ölümler sayasinde varroa çekmesine düşen ölü
varroalar mevsimine göre tesbit edilir.



Arılarımın üstünde kışı geçirmek için arılara yapışan
varroa parazitleri ölü olarak varroa çekmecesinde görünüyor,
arılarıma kış boyu zarar veremiyecekler.



Her kolonide ayrı miktarda varroa ölümleri görebiliyoruz,
çünkü koloniler kendi aralarında hiç biri birbirine benzemez,
bazıları erken yavruyu keser bazıları yavruyu geç zamana kadar
besler ve bir koloni ne kadar çok yavru besler ise o kadar çok
varroa mevcudu bulunur yani güçlü koloni demek kolonide
çok varroa var demektir.
Zayıf kolonilerde ise kışın varroa zarar verdiğinden,
kışı çıkaramaz ve söner ama öncedende belirttiğim gibi
zayıf kolonileri birleştirerek kışa güçlü olmasada
yeterince miktarda arı sayısı ile girilmesi tavsiye ediliyor,
bizlere belirtilen en az arı mevcudu ise 5000 arıdır,bu miktardan
 aşşasında arı kışın sönme tehlikelisi yaşayabilir diye belirtiliyor.




Çekmecelerin faydasını yaz kış görüyorum,yazın arı sıcaktan bunalmıyor,
yazın çekmeceleri kovandan tamamen alıyorum,kışın ise yaptığım
varroa mücadelesinin sonuçlarını görebiliyorum,tavsiye ederim.




Sonbahar kış bakımlarında son mücadele olarak yaptığım
%3.5 Oksalik asit uygulamasını bütün arıcı dostlarıma tavsiye
ederim,belki alışık olmadığınız bir uygulama olduğundan
ve kışın soğuklarında yapıldığından biraz değişik gelebilir
ama belirtilen zaman ve miktarlada yapılmasını
tavsiye ederim,göreceksinizki sizde başarılı olacaksınız
ve varroa parazitine arılarınıza zarar vermesini engelleyeceksiniz.



Baharda çabuk ve sağlıklı gelişen arı kolonisi,kışın varroa parazitinden zarar
görmediği için bizlere istediğimiz zaman nektar toplamaya
başlayacaklardır.


Çekmeceye baktığımda koloninin kovan içinde nerde salkım olduklarını
rahatlıkla görebiliyorum,çekmecedeki görüntüye göre koloninin
durumunu öğrenmek biz arıcılar için çok kolaylaşıyor.



Kovanlarda istediğiniz zaman çekmeceyi çekerek arıları
rahatsız etmeden koloni durumunu öğrenebilirsiniz.



Bazı kolonilerde varroa baya azdı.


Uyguladığımız % 3.5 oksalik asit varroanın bağışıklık sağlaması
mümkün değil,böyle oluncada çekmece sayasinde ölü
varroaları görebiliyoruz,teorik olarak ben ilaçlama yaptım
ve arılar üstündede varroa görmedim dediğinizde sonuçlar bambaşka
çıkabilir.

Kontrolü elinizden bırakmayınız ve mücadelenin sonuçlarına
bakınız.


Paylaştığım bilgiler işinize yarar umarım,selamlar.