9 Temmuz 2009 Perşembe

Nektar akımı azaldıkca arılar gergin davranıyor,sezonun finaline doğru gidiyoruz.

Evet arı dostları sezonun sonuna doğru ilerliyoruz,burada
arılığmın hemen yanına ekilen hardalın çicek açmasını bekliyorum
birde 100 metre uzaklıkta çiftci az biraz faselya ekmiş tarlaya
hardal ile aynı zamanda çicek açarlar ise arılar tahminen
en çok nektar veren çiceğe ilgi gösterecklerdir.
Arılığımda şu an nektar akımı az olduğundan arıların çok
uzaklara gittiğini tahmin ediyorum.

Arkada görünen iki katlı kovanlar bu senenin bölmeleri,
bahcemden buraya çiftliğe getirmiştim.


Bölme kovanlar,çalışmaları çok güzeldi,polen akımı
devam ediyor.


Arılığıma yakın ekilen hardal bitkisi,yakında
çicek açmasını bekliyorum,çünkü benim için en son
nektar akımı olacak.

Kolonilerimde şu an ballıklarda bal var ama istediğim
gibi yarım kalan yerleri doldurmadılar.

Hardal ile geri kalan yerleri bal ile depolattırıp sırlanacak
ve daha sonra kışa girme hazırlıklarını başlatacağım.






Burada bazı arkadaşlar nektar akımı olmadığından ve çam balına
gidemedikleri için sezonu kapatdılar.




Hardal çicekleri açmak üzere az kalmış.





Hardal tarlası.






Arılığıma doğru yürürken hep bu mısırların yanından
geçiyorum ve her geçişimde büyüdüklerini fark etmemek
mümkün değil,dev gibi birşey olmuşlar,maşallah.




Mısır tarlası.


Büyüklükleri ben yanlarında durunca belli oluyor.


Buğday tarlası altın sarı rengini almaya başladı.


Benim çok sevdiğim pozlardan biri buğday resimleri.



Gelinciklerin rengi her zamanki gibi mükemmel.



Marul tarlası.