2 Temmuz 2009 Perşembe

Ballığın ağırlaştığını hissediyorum,koloni yönetiminin önemi ve teknikleri.

Selam arı dostları bugün hava sıcaklığı 30 C°dereceyi buldu,
havanın rutubetli ve sıcak geçmesi bizim için bunaltıcı olsada
arılar için mükemmel bir hava diyebilirim,doğada açan
çiceklerin hemen kurumadığı için arılar az da olsa
nektar bulabiliyorlar.
İlk hasatımı erken mayıs ayında yapmamın sebebi,arıların
oğul ayı dediğimiz aya denk geldiğinden ve nektar akımı
Kanola çiceği nektarından dolayı büyük bir hızla
toplandığından,kuluçkalıkta kolayca daralmalar
olabiliyor yani arılar bal ile bloke edebiliyor.
Bu sebeblerden dolayı erken kat vermek ( ballık)ve 7 günlük
koloni bakımlarını geçiktirmeden,kolonileri kontrolümüzün
altına almamız şart oldu.
Her geçen hasattan sonra koloniler,oğula olan ilgilerini
azaltıyorlar,bu demektirki koloniler ana değiştirme istekleri
gerekmedikce yok olup gidiyor.
Koloni yönetim sistemi arıcılıkta çok önemli,zamanında alınan
bilinçli önlemler arıcılığı daha net ve anlaşılır hale getirdiğinden,
kafaları karıştıracak zor işlemlerden kaçınmak gereklidir.

Ballıkları kontrol ederken,ortadan bir çıta çekiyorum
çünkü arılar en erken ortadan başlarlar sırlamaya
daha sonra yanlara doğru giderler.


Daha tam sırlanmamış bal çıtaları,sezonun sonuna doğru
nektar akımı başlarda olduğu gibi hızlı olmadığından
arılara biraz zaman vermemiz gerekli.


Üçüncü kat bana ait olduğundan ana arıyı aramıyorum,
yumurta larva derdi zaten yok sadece bal
depolanıyor buraya,bu avantajı ama sadece
ana arı ızgarası kullanarak sağlayabiliyorum.



Görünen balın büyük bir bölümü arılar Ihlamur ve
böğürtlen çiceğinden topladılar.




Ballığa bakdıktan sonra naylon ve straporu katın üstüne
örtüyorum.





ve kenara alıyorum.




Şimdi sıradaki işlem ikinci katın altına bakmalıyım,çünkü
ana arı memesi olursa bu çıtaların
altında oluyorlar genelde.

Arıların yeterince kendilerine ait alan olduğundan
daralma söz konusu olmuyor.
Kontrollerde sadece ana memesi kontrolü yapıyorum,
zamanında verilen temel petekler kabartılmış.
Arılar temmuz ayında burada petek kabartma işini
azaltıyorlar onun için yeterince işleri olan arılara
birde temel petek kabartmaları gerekmiyor.
Büyük bir hızla nektar toplayan arılar sezonun
onlar için yakında biteceğini hissediyorlar.

İkinci kattaki yumurtalığın alttan görünüşü,
katı kaldırmadan çıta altına bakmamızı sağlıyor.



Bal arıları çalışırken,katları tamamen dolduran arılarda
daralma olmuyor.

Koloni kontrolü yaparken,çıtaların altına özellikle
daha iyi bakıyorum,sağ elim ile çıtaların altından tutarak
üst kısımlarına kadar bakıyorum.



Arılardan dolayı çıta araları görünmez ise biraz
duman veriyorum.
Bir koloni bakımı daha sona erdi,
Hasat yapan bütün arıcı dostlarımın
işlerinde kolay gelsin diyorum ve hasatlarının bereketli
geçmesini diliyorum.
Selamlar saygılar.