27 Haziran 2009 Cumartesi

27-Haziran-2009 Arılığımı kontrole gittim.

Bugün arılığımı kontrol etmek için arılığıma doğru yürümeye
başladım,yolun kenarında öncelerden kalmış hardal
çiceklerini gördüm ve sizlerle paylaşmak istedim.
Arıların bu küçücük alanda bile bulabildikleri bütün
nektarları büyük bir hızla topluyorlar.

Arıların yanında nektar toplayan bir kelebek.

Tozlaşmayı sağlayan kelebek.


Arılar herzamanki gibi mükemmel çalışıyorlardı.



Hardal çiceklerinin içinde fazelya çicekleri dahi vardı.


Yaban arı,islah edilmemiş doğal hali.





Çalışkan işci arı.






Ayağında polen taşıyan işci bir arı.




Fazelya çiceği.



Resimlerini çektiğim tarla kenarı burası.

Yaban arı.


Fazelya.



Ekin tarlası yavaş yavaş sarı rengini alıyor.




Arılığıma geldiğimde arıların güzel çalıştığını görünce,
fazla rahatsız etmek istemedim.

Bildiğimiz gibi nektar akımı az olduğu zamanlar
yağmalama tehlikesi çok büyük oluyor.


Kovanlarımda durmadan günlük yeni işci arı çıkıyor
ana arının yumurta atacak alanını yeterince mevcut.
Kapalı gözlü yavru çıtası birer tane alındı,bölme
kolonilere verildi,alınan kapalı yavrulu çıtaların yerine
temel petekli çıta verildi.
Arılar şu an 3 katın üçünüde tamamen dolduruyorlar.

Arılarımın çalışması maşallah güzel,kovana giriş çıkışlar
iyi,çünkü musluk yani kovan girişleri sonuna
kadar açık.
Kovan içinde hava sirkulasyonu devamlı var,
arılar bunalmıyorlar.
Kovan önlerinde sakal oluşmuyor.




Bunaltıcı sıcaklarda bizlerin bile temiz havaya ihtiyacımız
olduğundan arılarımızıda düşünmemiz şart.


2 Kovanı bir sehba üstüne koyuyorum.


Elmalar büyümeye başladılar.



Maşallah her gelişimde büyüdüklerini fark ediyorum.



Yolun karşısında duran çicekcimizin bahcesi,
çiceklerin görünümü çok güzel.


Bal arısı ve sarı çicek.


Bal arısı.


Pazı veya şeker pancarı,yapraklarından
güzel sarması oluyor.


Ihlamur ağaçlarının çoğunluğu çiceklerini döktüler.




Fazelya tarlası hızla büyüyor.



Nektar azaldığı zaman arılar için güzel nektar
kaynağı olacak.



Lahana tarlası.



Her yer lahana tarlası oldu.