12 Haziran 2009 Cuma

Son hasata doğru yolumuza devam ediyoruz,arılar nektar toplamya devam ediyorlar.

Selam arı dostları arılarımın nektar toplaması devam ediyor,
kovan girişleri tam genişlikte olduğundan kovan musluklarında
daralma olmuyor,arılar rahatlıkla içeri girip çıkabiliyorlar
bu da yazın büyük bir avantaj arılar için.
Kovandan Oğul çıkmasının en başta sebeblerinden biride
yazın arı kovan içinde bunaldığı zaman oluyor.


Kovan girişlerini tam genişlikte bırakıyorum.


Yüzlerce arı aynı anda girip çıkarken kovana hiç birbirlerini
rahatsız etmiyorlar.




Foto makinasında yeni bir şey öğrendim onun
denemeleri olduğundan bu pozları çok çektim.




Arıları tam net yakalayamıyordum eskiden şimdi
zoom yapıp makro çekim yapıyorum,resimler göründüğü
gibi çıkıyor.






Digital foto makinaları çıktığı iyi oldu,
pozları istediğimiz kadar çekebiliyoruz istemediğimizi ise
siliyoruz.
Benim ilk digital foto makinam 1 milyon pixeldi,şimdi ise
herşey modernleşti şimdiki foto 8 milyon pixel çekiyor.
Ama sonuçta kaç pixel olursa olsun foto çekimi
ne kadar doğal çıkarsa o kadar iyi oluyor.

Arılarım.



Kovanlarım.


sehbalar çok işe yarıyor.

Bu kovanda musluk biraz dar olduğundan,kovan girişinde
daralma olmuş.


Ruşet kovanım,polen geliyorsa ne demek oluyordu ?
evet bildiniz ana arı yumurta atmaya başlamış
yavruları doyurmaya lazım olan arı ekmeği diyorlar burada.

Ana çiftleştirme kutusu faliyette.


Kovan girişleri tam genişlikte,
nöbetci arılar nöbette görünüyor.


Şimdilik erkek arılara müdahale yok.


İşci arılar kovana geri uçarken.















Çiftliğin sahibi arkadaş tarla boş kalmış ne dikeyim diye bana
soruyor,tabiki nektarı bol bir bitki ekmesini kendisine önerdim.



Uzun bir pazarlıktan sonra Hardal ekmesine karar verdik.


Çapalanmış tarlaya Hardal eker inşallah,hayırlısı bakalım.
şimdi ektimiydi yaklaşık bir ay sonra arılar için iyi olacak.

Kovanlarım bu tarlanın sağ tarafındaki elma ağaçlarının
yanında.