10 Mayıs 2009 Pazar

Bütün sene arılara verdiğim emeğimin karşılığını aldım çok şükür,ilk hasatımı yapmış oldum.

Evet senenin en güzel zamanı gelmiş oluyor hasat zamanı,
arılarıma yaptığım bakımlardan sonra bana verdikleri
en güzel mükafatları Organik bal oldu.
Katları taşımada baya zorlandım maşallah baya
ağırdılar.
Hava sıcaklığı bulutlu 26 C°derece.


Katları 4 katlı olduğundan kovanların,sırlanması için bıraktığım
katları almış oluyorum.
Sırlanmış 4 üncü katları aldım kovanlardan daha 3 üncü kat
var sırada.

Kovanları tekrar 3 katta bıraktım,
nektar akımı halen sürüyor.


Kovanlardan ballı çıtaları alırken maske bile kullanmadım
arıların farkı buradan belli oluyor.

Gaz kanadı ile arıları tekrar kovan içine süpürdüm.
Havaya kalkan o kadar arı vardı ki bir tanesi bile
sokma girişiminde olmadı.



Kullandığım bal savurma makinesi,her sene gayet güzel
görevini yerine getiriyor.



Sıcak su ile yıkandığında geride hiç bir şey kalmıyor,
önümüzde kısmet ise bir hasat daha var.



Sırlanmış bal çıtası.



Sır açma tarağı ile petek sırını açarken.



Sırı açılmış ballı petekli çıta.


Bu fotoyu hep yabancı sitelerde görürdüm,
makina hızlı döndüğünden nasıl resmini çekiyorlar diye
merak ederdim,10 pozdan 3 resim iyi çıktı.
Demekki tesadüf çekildiğinde iyi anlar yakalanıyormuş.
Balın petek gözlerinden çıkışını resimlemek
çok güzel anlar.


Benim Savurma makinesi dediğim işte buradan geliyor,
bal savruluyor gördüğümüz gibi.


Bu resimde pozu iyi yakalamışım.


Musluğu açtığım ilk an,balın ilk damlaları
altın renginde organik bal.


Süzülen bal aktarılırken.


Bekletme kazanı.



Süzülen ballar durmadan bekletme kazanlarına
ve plastik kovalara aktarıldı.
Hasat yaptığım gün baya yorulmuşum ama
yorulduğuma deydi tabiki şimdi kovanların üçüncü
katları kaldı.
Bütün arıcı dostlarımın Balı ve arısı bol ve bereketli olsun,
Bana Güzel dilekleriyle yorum yazan bütün arıcı dostlarıma
teşekkürler ediyorum,herşey dilediğiniz gibi olsun.
Selamlar saygılar.