1 Mayıs 2009 Cuma

Bal tutan parmağını yalar.

Evet arı dostları bugün hava güneşli ve güzeldi 28 C°derece
Arılar herzamanki gibi çalışmalarına devam ediyorlar.
Boş olarak verdiğim Varroa tuzak çıtalarını güzelce kabartmışlar
ana arı içine yumurta atmış,larva olmuşlar ve sonunda pupa
gözler kapanınca kovanın içinden alma zamanı gelmiş oluyor.
Bildiğimiz gibi çıtaların üstüne bal kemerleri yapıyorlar,
resimde görünen bu bal kemerlerinden aldığım bal.

Arıcılık yapılırda balın tadına bakılmazmı baktım tabiki,
tadı mükemmel olan Organik balın taze olması biraz keskindi
hemen içimi yaktı.

Erkek çıtalarında temel petek kullanmadığımız için
kara kovan balı oluyor yediğimiz bal.


Tabağımdaki porsiyon bir erkek çıtasına ait olduğundan daha
erkek çıtası kesmeye çok kovan var.
Yılın ilk balını böylelikle tatmış olduk ailecek,
arısı olan bütün dostlarımın balı bol olsun.



Koloni bakımlarını şimdilik kısa sürelerle bakıyorum,fark
etdiğim şeyler havaların alışmadığımız kadar sıcak olması
tabiki arılar nektar toplamaya yetişemiyorlar,ama şimdi
oğul zamanı olduğundan arılar ana arının yumurta alanını
bal ile bloke etmemesi için yumurtalığa devamlı
temel petek veriyorum,arılar bir temel petekli çıtayı
1 ile1,5 günde ördüğünden ana arıya yumurta atacak
yer ve alan sağlanıyor.
2 adet temel petek ve bir tane erkek arı çıtası asılınca
kovana genç arıların çalışacakları işleri ve ana arının yumurta
atacağı alanı sağlamış oluyorum.

Arıcılıkta kullandığım koloni yönetim sistemi çok basit
doğada arılar hiç kimsenin yardımı olmadan kalabalık
arı miktarı ve bal stokları yeterince depolandımıydı,
parçalanma zamanını gösteriyor doğal olarak
bende bu arı miktarının zirveye ulaşmadığını
arılara hissetmelerini sağlıyorum.
Nasıl hisseder arı,kovan içi yeterince daralmadığından
çalışacakları daha çok işleri olduğundan parçalanacak
noktaya gelmediklerini sağlıyorum.


Tabiki her arıcının kendine öz teknikleri vardır,bu basit tekniği
de ben kullanıyorum.
Arıcılıkta basit ve anlaşılır şekilde olmasını tercih ediyorum,
böylelikle hatalarımı en aza indirmeye çalışıyorum.



Elma ağacının çicekleri mükemmel,
arılar için güzel nektar kaynağı.




Havalar son iki gündür yağışlı geçti,bildiğimiz gibi kanola
kuru havalarda yani kökü susuz kuru kalırsa nektar vermez,
arılar da kanola çicek açsa bile kanolaya gitmezler.
Bu sebeblerden dolayı iki gün yağmur yağması iyi oldu
diyebilirim .


Arıların vızırtısı muzik gibi kulağımda.



Ve her yer kanola çiceği.


Sarı rengi bu kadar güzel olabilir.



Kanola çicekleri.


Kanola tarlası.


Yolun sağı solu heryer kanola.