27 Nisan 2009 Pazartesi

Kovanların Erkek çıtaları kesildi ve ballıklar kontrol edildi kovanın birine 4`üncü kat ballık verildi,büyük kovanlar ile gezgin Arıcılık yapılırmı?

Evet arı dostları bugün Varroa için kovana verdiğimiz
boş çıtayı kesme zamanı olduğundan koloni takip kartımıza
belirtmişim,erkek çıtasını içinden aldım arılarını kovana silkeledim
ve yerine hemen başka bir boş çıta verdim.
Ballıkları kontrol ettiğimde büyük bir kısmı dolmuş,
o yüzden kovanın birine 4 üncü kat ballığı koymam gerekti
çünkü sırlanmamış bal sırlanması için yukarıya aldım,
yumurtalığın hemen üstüne de tamamı temel petekli
olan katı verdim.

Ballıklardaki ballı çıtalar sırlanmaya başlamış arılar
ama yeterince değil tabiki,nem oranı %20 inin üzerinde
olan bal bildiğimiz gibi ekşir onun için acelemiz olmadığından
sırlanması için kovanın en üstüne konuldu.


Burada temel petekli kat hazır bekliyor,bildiğimiz
gibi şimdi arıların petek örme isteği çok yüksek
çünkü genç arı miktarı her gün çoğalıyor.


3 kat olan ballığı kenara alıyorum,maşallah arılar baya
bal depolamışlar kaldırırken zorlandım.


Ballık.


Şimdi katlar kovana verilmeden önce ana memesi kontrolü
yapılması şart.


Bunun için ikinci katı yarım kaldırarak çıtaların altına
bakma imkanım oluyor,hafif duman verildimiydi
arılar geri çekiliyorlar ve bende ana memeleri olabilecek
yerlere dikkatlice bakabiliyorum.



İkinci katın yani yumurtalığın üstüne ana arı ızgarası zaten orada,
yeni temel petekli katı koyuyorum.



En son olarak ilk ballığı tekrar en üste koyuyorum,
böyle yaptığımızda arılar yeni balı depolamak için
en üste çıkmasına gerek kalmıyacaktır.


Bu katlı kovanların tek kötü yanı bence katların ağır olması,
çünkü kaldırırken baya belimi zorluyorum.


Evet sonunda kovanın birinin katını dörtledik,
hayırlısı bakalım öbür kovanların tek ballıklı
durmasını uygun buldum,bir kaç gün sonra tekrar
baktığımda 4 üncü katın verilip verilmemesine o zaman
karar vereceğim.

Kapalı gözlü yavrulu bir çıta.

Yakınımda olan bir çiftcinin elma bahcesi.


Bahcesinde çicek açan ağaçlardan şu an vişne ağacı ve
Elma ağaçları bulunuyor bazı armut ağaçları da açıyor.
Karahindiba çicekleri baya çok burada.

Bodur Elma ağaçları cinsleri benim çok sevdiğim
cinsler Gala Royal ve Jonagold.

Büyük kovanların gezgin arıcılıkta baya zahmetli olduklarını
söylemiştim kovanlar aşırı büyük olduğundan taşıması baya
zor,içerlerinde bahcemde taşıdıkları bir de bal vardı
dahada zorlandık ama çiftci arkadaşa söz vermiştim
ağaçlarının çicekleri arılar tarafından aşılanacağına
böylelikle ağaçta meyve oluşumu baya ilerleyecek.
Arıların doğada bal gelirinden çok meyve ve sebze çiceklerini
aşılamada faydalı kullanıldığı bir gerçek.
Kovanlarımın girişini güneye yönlendirdim,sabahtan
akşama kadar ışık vurur kovan girişlerine
arılarda güzel çalışırlar.

Bodur vişne ağacı,toplaması ve bakımı çok kolay olan bu
şirin ağaçların görünümü de çok hoş.
Arılar bu şirin ağaçlardan mükemmel nektar topluyorlar.


Bahcede baya çok vişne ağacı bulunuyor.

Karahindiba çicekleri ve bodur elma ağaçları,
Kanola ve elma ağaçları çicekleri bahcemde bitince
kovanlarımın çoğunu buraya getirmeyi düşünüyorum.


Burada ıhlamur ağaçları ve akasya ağaçları bulunuyor
çok olmasada bize yeter diye düşünüyorum.


Bütün arıcı dostlarımın balı ve arısı bol olsun.

Selamlar saygılar.