9 Nisan 2009 Perşembe

Katlı kovanlar arılandı hayırlısıyla.

Havaların sıcak gitmesi (bugün 26 C °derece)Arılar için mükemmel
bir havaydı,yeni aldığım katlı kovanlarımı kontrol amaçlı bahceye gittim
Arıların durumu gayet güzeldi,hemende yeni yerlerine alışmışlar
güzel çalışıyorlardı.

Sulukta arılar baya çoğalmış gördüm,yeni gelen arılar
hemen suyun kaynağını öğrenmiş oluyorlar.

Görüldüğü gibi Kiraz ağaçları çiceklerini açmak üzere.


Kovanların girişleri tamamen açık görüldüğü gibi.



Arıların durumları güzeldi,maşallah.





Arıcı arkadaş iki tane erkek çıtası koymuş 2 ve 9 numaralara,
ben kendim birini alıp yerine temel petekli çıta vermeye
karar verdim.



Erkek çıtasının sağda olanını çıkardım,bunun yerine
temel petekli çıta verdim,arıların hızlı bir şekilde miktarlarının
çoğaldığı belli oluyor,arıyı boş bırakmamak gerekli.


2.5 cm kalınlığında Stropor bütün hava şartlarında başarısını
göstermiştir.


Stroporun altında naylon örtü bulunuyor.

Naylon örtünün altına hafifce duman vererek açıyorum
kovanı.

Sağdan ikinci boş çıta çıkarılacak yerine,temel petekli
çıta konacak.



Arılar dalakları yapmaya başlamışlar çoktan,tam zamanı şimdi
çıta kabartmaları için.


İkinci Erkek çıtasına baktığımda görüntü aynısıydı,
dalaklar örülmeye başlamış,ikinci çıtayı çıkarmadığım
için resmi yok ama görüntü aynı bu çıta gibi.

Çıta üstündeki arıları kovanın içine silkeleyip yerine
temel petekli çıta konuldu.
İkinci katın arı durumu.

Boş kalan yere temel petekli çıtayı yerleştirdim,arılar
hemen kabartmaya başlarlar zaten.


Katlı kovan.

Çıta üstündeki arıları kovan içine silkelerken.


Kovanlarda şimdi birer tane erkek arı çıtası bulunuyor
varroa tuzağı olarak çok büyük fazdasını görüyoruz,
ilerde arılar oğul çıkarmaması için ikinci boş çıta
koyulabilir.

Kovanlarımın girişleri tamamen açık,arılar rahatlıkla girip
çıkıyorlar,aynı zamanda kovan içinde devamlı hava
sirkulasyonu olduğundan arılar bunalmıyor ve oğul riski de
azalıyor.