12 Nisan 2009 Pazar

Bal özü akımı başladı hayırlısıyla.

Hava sıcaklığı arılar için ve bizim için çok güzel 26 C°derece,
önceki haberimde de belirttiğim gibi kovanlarımın iki erkek
çıtası bulunuyordu ikinci katta,bende bir tane yeterli olacağını
düşünerek bir tanesini kovandan aldım yerine temel petekli
çıta verdim,ertesi gün verdiğim çıtaya baktığımda kabartılmış
halini görünce arıların yeterince kuvvetli olduklarını gördüm
ve doğada da çicekler açmaya başladığından üçüncü katı yani ballığı
açmaya karar verdim,
ballık için arkadaştan özel aldığım geçen sene ballıkta
kabartılmış çıtaları 5 adet katın ortasına koydum,
sağına 2 tane ve soluna da 3 tane temel petekli çıta
verdim.

Bahcemdeki Kiraz ağacı çicek açmış.

Kiraz ağacı yeni açmış bugün,çünkü ağacın güneş gören yeri
çicek açmış arka kısmı daha yeni çicek açmaya başlıyor.


Katlı kovanlar,alttan iki katı yumurtalık ana arıya ait,
üst kat bana ait ballık.



Kırmızı saplı ışgın/uçkun burada almanlar Rhababer diyor,
kolosterini düşüren çok ekşi bir bitki.
Her bahcede olması gereken bir bitki bence,ekşi olduğu
halde çok lezzetli pastalar yapılıyor bu bitki ile.
Yenilen kısmı yaprakların sapı,yaprakları yenmiyor,
sapı yeşil ve kırmızı olanları var.
Bahcenizin bir köşesine dikmenizi tavsiye ederim.


Benim tek katlı kovanlarımda durum iyi,
onların da ballığını açtım ve 17 tane kabarmış çıta verdim,
bu çıtalar önceki yıllar ballıktan aldığım çıtalar.
Arıların çıta kabartma isteklerini engellememek için yumurtalığa
temel petekli çıta verilmesi çok iyi olur,
her sene katdaki çıta sayısının 3/1 ini yeni ördürmek
gerekli,çünkü petek gözünden
yavru çıktığında ince bir zar bırakıyor her çıkan yeni arı
bu zarın altında arının larva zamanından kalma dışkı bulunuyor
arılar petek gözünü temizleseler de zarın altındaki dışkıyı
temizleyemiyorlar,yavru çıktıkca zardan dolayı petek gözü küçülüyor
altında da arının dışkısı.
Onun için bizlere tavsiye edilenler şunlar her iki veya üç senede bir
kararmış eski çıtaları kovandan alıp eritmek gerekiyor.
Petekleri eritirken belki görmüşünüzdür mum eridikten sonra
kararmış zarı rahatlıkla görebilirsiniz,çünkü zar erimiyor.
Bu kararmış zar ve arının dışkısı zamanla arı hastalıklarına
sebeb oluyor,çünkü bakteriler bu zarın altında çoğalıyorlar.
Ağ kurdunun çok sevdiği bu proteyin ( dışkı ve zar )
ayrıca muhnatız gibi ağ kurtlarını çekiyor,gelişmeleri
için bu besinlere ihtiyaçları olduğundan,ballıktaki
hiç yumurta atılmamış çıtalar ile yumurtalıktan alınan
çıtalar aynı yerde saklanmaması gerekli.
Ağ kurdundan saklanacak çıtalar yumurtalıktan alınanlar
olması gerekli.

Arıların petek örme isteği doğal olarak yeni çıkan arılar
sebeb oluyor,onun için abartmadan bir yada iki çıta temel petekli
çıta verir isek arılar hem örme isteklerini teşviklemiş oluruz
hemde kovanımızın sağlıklı ve hijyen olmasını sağlamış oluruz.

Organik Bio arıcılıkta dışardan ılınan
temel petek kullanılması yasaktır.
Neden yasaktır arı mumu Varroa mücadelesinde istenmeyen
ilaçların mumun içinde kalıntı bıraktığından yasaktır.
Bahcemde kendiliğinden çıkan çicekler.


Kırmızı ağacın kırmızı çiceği.


Kırmızı ağaç.


Çiceklerin görünüşü çok güzel.


Bahceme yakın bir mekan burası,ağaçlar çicek açmış
en önemliside kanola tarlası 50 metre yakınımda.

Kanolalar çicek açmaya hazır.