12 Mart 2009 Perşembe

Sabırsızlık neden yapılıyor ?

Değerli arı dostları bugün arılığıma gittiğimde
hava sıcaklığı 10 C°dereceyi gösteriyordu ve
hafif yağmur yağışı başlamak üzereydi bu sebeblerden
dolayı kovanlara sadece Pleksi cam üzerinden
bakabildim,arı zaten uçmuyordu.
Şu an mevsim gereği böyle havalar normal,
normal olduğu içinde benim arılığımda bazı şeyleri
önceden aldığım önlemler ile arılarımın durumunu
merak etmemin fazla gereği yoktu.
Havaların iyi olduğu zaman kovana geri gelen arılarda
gördüğüm polenler ana arının olduğunu ve yavru faliyetlerinin
başladığını gösteriyordu.
Yavru faliyeti başladığı zaman arılar kovan iç sıcaklığını
35 C°dereceye çıkarıyor,bu sıcaklığı devamlı tutabilmek
içinde bal stoklarından harcıyorlar arılar.
Arıların yumurta atılan bölge etrafından (bal kemerlerinden)
harcadığı bal stokları bitince
arılar uzak kalan ballı çıtalardan kuluçkalığa yakın olan yerlere
taşırlar ve sanki dışardan yeni gelmiş nektar görünümü
verir.
Havalar birden soğur ise arılar yumurtaları üşütmezler
bal stokları yeterince vardır,böyle durumlarda yavrular sağlıklı
bir şekilde çoğalırlar hastalıklar da uzak kalır.
Zayıf arılarda yumurta atılan bölgedeki bal tükenir,arılar
uzakta kalan bal stoğunu yavru yanına taşıyamaz
ne yavruyu bırakabilir nede iki çıta ötesindeki bal
stoğuna ulaşabilir,yavru gelişimi için gerekli
olan 35 C°dereceye ulaşılamaz sonuş çok kötü olur
kovan kapalı yavrulu olarak ve bal stoğu
olduğu halde söner.
Zayıf koloni ve bal stoğu yoksa buda arıcının büyük
hatası olur.
Bunların olmaması için zayıf arılarınızı sonbaharda birleştiriniz
Varroa bakımını düzenli yapınız.
Varroa bakımını sonbaharda iyi yapdıysanız
ilk baharda hiç gereği yoktur tekrar ilaçlamaya,çünkü
yapılan uygulamada varroa %98 çökertilmiş olması gerekli.
Arılarıma yaptığım sonbahar bakımının (2008 yılı)halen
faydasını görüyorum.
Arılarımın bal stoğu yeterince var Nisan ayının 15`ine
kadar yetecek kadar.
Kovan içinde Temiz hava sirkulasyonu halen iyi,
çıtalarda küflenme olmuyor o zaman.
Kovan girişleri fare giremiyecek kadar yükseklikte
6 mm ile 7 mm ama tam geniş tutuluyor hava girmesi için.
Sonbaharda yapılan bütün bakımlar,ilkbaharda
arıları rahatsız etmemek içindir.
Arıları kışın ortasında ve baharda yavru var iken devamlı
açılıp bakılması çok sakıncalıdır.
Yavru üşütülür ise aç bırakılır ise devamlı
hata yapılır ise arı mevcudu azalır yavru gözlerden sökülemez
ve hastalıklar kovana hakim olur.
Bazı konulara değinmek istiyorum.
Arıcılıkta uygulamalar nerde olursa olsun aynıdır,mevsimsel
avantajlar olabilir burası soğuk bir ülke bunu biliyorum
ama bunu bildiğim için önlemlerini zaten önceden alıyorum .
Arıcılıkta 2 kovan yada 200 kovan olsun
arıcılıkta Temel bilgiler önemlidir 2 kovanada bilgi gerekiyor
500 kovanada bir canlıya en iyi şekilde bakılmaya çalışılıyor.
Verdiğim bilgiler benim uyguladığım
Modern Arıcılığa ilgi duyan kişiler içindir.
Almanyayı övdüğümden değil benim uyguladığım Arıcılığa
değer veren arıcılar okusun yazılarımı.
Disiplinli temiz Arıcılık yapmak isteğini duyanlar okusun.
Ben Organik bal üretiyorum ve bunun için ne gerekiyorsa
yapıyorum diyen Arıcılar okusun.
Arıcılığa yeni başlayan Arı dostları için bilgi paylaşımına
devam ediyorum.