14 Mart 2009 Cumartesi

Hava güneşli olduğundan Arılarımın durumlarını öğrenmek için çıta çekip baktım.

Baya uzun bir zaman soğuk havalardan sonra hava biraz düzeldi
bugün hava sıcaklığı 18 C°derece ve ilk defa arılarımın
bal stoklarının durumunu ve ana arının yumurta kontrolü yaptım.
Kovanı açtığımda hafif duman verip arıların,çekilmesini
bir kaç saniye bekledim,dumanı yiyen arılar geri çekildiğinde,
en arkada kalan çıtayı çektim (önümdeki ilk çıta yani)
iki tarafıda tamamı sırlanmış üç çıta bulunuyor arıların
biraz önlere doğru baktığımda üstü sırlı bal kemeri
ortalarda ana arı yumurta atmış çıtalar vardı.
Günlük yumurta atıldığını gördüğüm zaman
daha fazla bakmıyorum ve çıtaları tekrar yerlerine koyarak
kovanın yeterince bal stoğu olduğunu
ve günlük yumurta olmasından dolayı ana arının
aktif olduğunu gösteriyor.
Arılı çıtalarda bal kemeri polen ve ortalarda günlük
yumurta varsa bakım gerçekleşmiş olup
kovanı biran önce kapatmak herzaman iyidir.
Aksi halde zor şartlarda kışı atlatan ana arıyı,
çıta arasında sıkıştırarak
öldürme ihtimali büyük olduğundan
görmek istediğimizi gördük deyip kovanı dikkatli bir
şekilde hemen kapatmamız gerekli.
Arıların bu yıl Propolisi daha çok kullandıklarının sebebinin
bu sene kışın biraz daha sert geçtiğini gösteriyor bence.

Gündüz ve gece sıcaklığı eşit olduğu zaman
kovandan bütün çıtaları çıkarıp,propolis kazıyorum
hem kovan iç temizliği yapıyorum senede bir defa
hemde çalışırken çıtaları daha kolay hareket edebiliyorum
ama şimdi bu temizliğe daha hava şartları el vermiyor.
Bal kemerli arılı çıta.

Arı polen toplarken.

Resimde görünen arı büyüklüğünden belli oluyor kış arısı
yeni nesil arıya bakan arı bunlar.
Yakın zaman içinde çalışarak ömrünü bitirecek,kışın arının
çalışarak yıpranmaması gerektiğini onun için söylemiştim.
Kışın arının ömrünün kısalması için uçmasına gerek yok
çalışma besin parçalamada bile oluyor.
Polen toplayan başka bir arı.

Kış arılarına önem verilmesi çok değerli.

İlk baharda genç arılara nesil bayrağını vererek
koloninin devam etmesini sağlıyacaklar.

Çigdem çiceğini ben çok severim.

Bu arı sannedersem nektar almaya çalışıyor.

Polen toplayan arı.

Havada yakalamışım arıyı.

Devamlı hareket eden arının resmini çekmek
çok zor.

Bu arı hiç genç arıya benziyormu.

Bu günkü sonuç benim için çok güzeldi,
bütün arı dostlarının arılığında da böyle olmasını
diliyorum.

Arıların içerdeki ölü arıları daha rahat dışarı atmaları için
kovan girişini büyüttüm,arılıktan ayrılırken tekrar eski haline alındı.