18 Şubat 2009 Çarşamba

Hava sıcaklığı geceleri eksi - 24 C° derece.

Evet arılar bu soğukta geceleri -24 C° derecede
gündüzleri -3 C° ile +3 C° arasinda deyişiyor.
Umarım bu -24 derece fazla durmaz,şubat ayının
sonlarına doğru havaların biraz düzeleceğine
inanıyorum.
Kovanlara kulağımı verdiğimde kuvvetli arı vızıltısı
geliyordu.

Ben sadece kovan girişlerindeki ölü arıları
temizledim fazla gürültü çıkarmadan.


Bahceye girdiğimizde kulubede asılı olan termometreye
baktığımda +3 C dereceyi gösteriyordu ve
hava çok soğuktu.

Resimlerde görüldüğü gibi Erzurumu
aratmıyacak soğuklar burda da var.

Arıların güneşe aldanıp dahi dışarı çıkma imkanları
yok şu an.

Bahcenin genel durumu.

Fındık ağaçları arılar için ilk polen kaynaklarından biri.

Su bidonu buz tutmuş.

Aslında ben arılar uçuş yapana kadar ara
vermek istiyordum ama uzun bir zaman arıların
durumunu dıştan da olsa bakmam gerekiyordu,
gitmişken resim çekiyim dedim ve sizlerle paylaşmak
istedim.