5 Ocak 2009 Pazartesi

Doğal Arı mumu nasıl değerlendirilir.

Evet konumuz doğal arı mumu
Kuluçkalıkdaki kararmış çıtaları kovandan zamanında
aldım ve değerlendirmek için erittim.
Aslında arılıkta yapılması gereken bir iş ama
kışın başka işimiz olmadığından bu işe giriştim.
Doğal arı mumunun kokusu çok güzel.

Suda ısıtılan mumu süzdüm tekrar soğuk suya
sıcak mumu döktüm.
Şimdi mumu çamaşır yıkar gibi yıkadım
kirli suyunu tekrar süzdüm.
Resimdeki gibi temiz mum ortaya çıktı.

Burada arı mumundan değişik kalıplara mumu dökerek
yakmak için mum yaparlar.
Değişik formlarda dökülen mumlar süs olarak
birçok arıcının evinde bulunuyor.
Yakıldığında siyah is çıkarmayan bir ayrıcalığı bulunuyor
arı mumunun.
Çok rahatlatıcı bir kokusu olan arı mumunun
terapide bile kullanıyorlar.
Çıtalardan buhar yardımı ile mum ayrılabiliyor.
Arılığımızda çoğumuzun üç seneyi geçmiş
yumurtalık çıtaları mevcuttur eminim bu değerli
Organik mumu çok güzel değerlendirebiliriz
mum kalıplarını istediğiniz forma getirip
yada bir biblo ile istediğiniz kalıbı yapabilirsiniz.
Bal satışı yapan arıcılar burada kendi yaptıkları
mumlarla bal ile birlikte satışa sunarlar
görüntüsü çok hoş olan bu görüntüler
doğal ürün olan balın yanında doğal mum
satışları da çok güzel oluyor.
Kiloluk bir mum burada 20 euro ile 25 euro arasında
satılıyor.

Büyük tencerenin içine biraz su doldurdum
tekrar tencerenin içine küçük bir kap
bunun içine de doğal mumu erittim tencerenin
kapağını kapatırsanız daha hızlı eriyor mum
ama yanmıyor.

İlk denemem benim çıraklara yaptırdığım

ana arı yüzüğü kalıbı.

Kalıbı az bir şey erimiş muma daldırıyorum

ve hemen geri yukarı çıkarıyorum.

2 defa yapılırsa yeterli oluyor.


Görüntü böyle ben hatda fazla bile daldırmışım

en soldaki kısa olan kadar olsa yeterli.

Bu uygulama torna edilmiş ağaçtan bile oluyor

bizimkisi çıraklara biraz iş vermiş oldum o kadar.

yuvarlak olan kısım 9 mm çapında

Arılığımızdan çıkan doğal mumları Lütfen değerlendirelim

doğal mum çok değerlidir.
Doğal arı mumundan yapılmış mum deseni çok güzel
mermer görünümü verilmiş.
Değerine değer katan doğal ürüne el emeği
de karışınca ortaya çıkan ürün mükemmel oluyor.

Mumun kokusu rahatlatıcı olduğundan böyle ahşap kutularla

satılabiliyor.

Burada arıcılar Temel Petek yaparak kendi ihtiyaclarını

karşılıyorlar ekip çalışması burada çok önemli.


Dakikada bir Temel Petek ortaya çıkıyor.

Resimde görünen Temel Petek kalıbının yapılışını

havalar ısınınca sizlerle paylaşacağım.

Originali 750 Euro civarında Aluminyumdan

ve su ile soğutuluyor.

Biz Aluminyum dan yapmayacağız daha ucuza mal

edeceğiz belki 15 Euroya.

Alman arıcının biri yapmış nasıl yaptığını paylaşmış

resimler ile tek tek anlatmış.

Su ile soğutmalı olmuyor yapacağımız ama fıs fıs ile soğutabiliriz.