30 Ocak 2009 Cuma

30.Ocak 2009 Arılığımdaki gözlemlerim.

Evet Almanyada havalar halen soğuk arılarda
dolayısıyla salkımdalar.
Gündüz öğlen vakti saat 13.00 ile 15.00 arası biraz
güneş çıkıyor ama fazla bir faydası olmuyor.
Önceki yazılarımda belirttiğim gibi Arılığım bana biraz
uzak 7 km onun için yakınlardan bir bahce arıyorum
hayırlısı bakalım.
Göründüğü gibi hava soğuk 6 C° derece.

Bahcemin durumu böyle.
Arılığımda sadece kovanların girişlerine baktım
ömrü biten arıların kovan girişlerini tıkamaması
için böyle küçük kontroller yapılmalı.
Bal stoklarını kontrol etmedim çünkü gerek duymadım.
Sonbaharda yaptığım besleme ne zamana kadar arılara
yeteceğini biliyorum.
Kontrolü dikkatli yapmamın zamanı Mart ve Nisan ayıdır
o zaman yavru faliyeti çoktan başlamıştır ve arılar
kötü hava şartlarından dolayı kovan dışına çıkamazlar ( yağmur )
stokladıkları balı tüketmeye başlarlar.
Kışın soğukta Arılar salkımdayken ayda 500 gr ile 1 kg
bal tüketirken Yavru faliyeti başlayınca ve kötü hava şartları
yağmurlu havalarda
bu miktar 3 kg ile 4 kg arasında değişiyor.
Bu durumda arının bal stoğu devamlı kontrol edilmeli.
Kovanlarda sıcaklık tutulabilmesi için gereken bal miktarı
arılar çoğaldıkca yükseliyor yavruların kovan iç sıcaklığı
35 C °derecede sabit tutmaları gereklidir
işci kış arılarının yavruların gelişmesi için.
Yavru bakımı ile başlayan kovan iç sıcaklığı
rutubete sebeb oluyor kovan girişlerini fare giremiyeceği
kadar alçak ama geniş tutunuz,
ama az çıtalı arı varsa yağmalanma tehlikesi
olursa kovan girişini dar tutunuz.

Kış stoğu olmayan arı dışarda fazla nektar olmadığından
zayıf kovanlarda kendilerini müdafa edemiyecek
kovanlara saldırır buna dikkat edilmeli.

Benim Arılığımdaki gözlemlerim bu kadar,
inşallah işinize yarar.