17 Ekim 2008 Cuma

Kovan girişlerini ( muslukları ) farelere karşı daraltma zamanı.Doğada yiğecek bulamayan fareler kovanlara giriyor ve arıların düzenini bozuyor.

17 Ekim 2008 Cuma
Hava sıcaklığı geceleri 7 C°derece oluyor baya soğuk,
öğlen vakti biraz güneş çıkarsa hava ısınıyor 18 C°derece
oluyor bazen de öğleden sonra yağmur yağıyor.
Arılar için yapabileceğim bütün bakımlarını
yaptım.

Kovan girişlerine biraz değinmek istiyorum,ben Ekim ayında
Arılar soğuktan dolayı uçuşlarını azaltdıklarında
kovan girişlerini 7 mm yükseklikte ve 28 cm genişliğine
alıyorum.

Arılar uçuşlarını azaltınca yağmalanma tehlikesi de

azalıyor.

Kovanlarıma örtü bezi olarak ne çuval kullanıyorum ne de gazete,

yaz kış sadece strapor var üstünde arıların ,strapor yazın

sıcağı engelliyor kışın da soğuklarda kovanı izole ediyor.

Koloniye en büyük zarar nemden geldiği için kovan

girişlerinden yeterince taze hava girmesi

gerekiyor yani hava zirkulasyonu devamlı

kovan girişlerinden olması gerekiyor,onun için

ben kovan girişlerini tamamen açıyorum ama fare

gibi zararlılar girmemesi içinde kovan girişlerini

7 mm alçaklıkta tutuyorum

fare 7 mm yükseklikten kovana giremiyor.

Almanyada koloniler hakkında sonbahar bakımı

başlamadan önce karar verilir,bakımı yapılacak olan

koloninin son durumu belirlenir,yapılacak bakım uygulaması

masraf açtığından ne kadar az koloniye bakım

yapılırsa o kadar sağlıklı ve tasarruflu oluyor.

Onun için nufusu az koloniler birleşmesi gerekiyor,

Kışa kuvvetli sağlıklı kış arısı bol koloniler ile girilmesi

Arıcı için ve arılar için daha sağlıklı.

Türkiyede takip etdiğim kadarıyla kovan girişleri

baya dar yapılıyor,ama bu dar kovan imalatı faydasından çok

arılara zarar verdiğine inanıyorum,çünkü kovan girişlerini

gerektiği zaman kovan genişliğinde açılması çok faydalı

nektar akımında arılar rahatlıkla kovana girer çıkarlar,

baldaki nem oranı daha hızlı yok edilir.

Arılar sıcaktan bunalmaz ve kovanı terk etmez hatda

daha az enerji harcar kovanı havalandırmada.

Kovanın girişine yapılan tahta musluk ile mevsime

göre kovan girişi dar yada geniş tutulabilir.

Yukardaki resim 11.04.2008 den yani bu senenin

ilk baharına ait.Arılarımı kış boyu kovan girişlerini böyle geniş

tutuyorum ne soğuktan öldüler nede rutubetden.

Geçen seneden kalma ve invert olmamış besin ile

( parcalanmamış şeker ) yormadığım kış arıları

havaların ısınmasıyla birlikte

yeni sezona ve görevlerine tamamen yerine getiriyor.

Kovan musluğunun üst kısmı yaz için alt kısmı

göründüğü gibi kış ayları için.

Yazın havalar aşırı sıcak olursa musluğu tamamen çıkarıyorum

arılarda rahatlıkla girip çıkıyor.

Kovan girişleri alçak olunca kovan içinde ömrünü

tüketen yaz arıları kovan dibine ölü olarak düşüyor.

Ölen arıları almak için önce musluğu çıkarıyorum,

arıları salkımda rahatsız etmeden tabiki sonra

L şeklinde olan bir tel ile ölü arıları dışarıya

atıyorum.

Kovanlarım biraz değişik olsa bile arıcılıkta kullanılan

yöntem ve sistem değişmiyor.

Kovanlarım sehpa üstünde girişleri havada asılı şekilde

kalıyor,fare sehpa bacaklarından yukarı çıksa bile kovan girişleri

havada asılı olduğundan tırmanırken ters dönemiyor.

Karadenizde belki görmüşsünüzdür Mısır ve yiğecekleri

fareden korumak için kulubeyi 4 bacak kolon üstüne asarlar

ve kulube ile bacağının arasına taş koyarlar fare ters dönüp

taşı aşamaz bendeki sistem de aynısı.

Bütün Arıcı dostlarımın Sağlıklı genç arılarla kışa girmelerini

ve sağlıklı arılarla kışı çıkarmalarını temenni ediyorum.