7 Eylül 2008 Pazar

Sonbahar bakımı.

Evet 6 hafta aradan sonra yine Arılarımın yanındayım
Arılara ilk bakışta durumları nasıl diye
uzaktan baktım.
Bahçenin çimeni biçilmediği için yonca çicek açmış
az da olsa Arılara nektar vermiş.



5 Kovanda Arı giriş çıkış aktivetesi var,ilk gözlemimde
bunu görünce zaten içim rahatladı.
Kek vermemin sebebi arıların yanında olmadığımdan
az miktarlarda arılar keki tüketiyorlar ve
Nektar akımı devam ediyor gibi
Ana arının yumurta atmasını sağlıyorum.


Haziran ayında Arı miktarının en yüksek olduğu zaman
varroa`dan ölen Arı sayısı pek fark edilmiyor ama
şimdi Ana arı Nektar akımı
az olduğu için yada hiç olmadığı için
yumurta atmayı azaltdığı bir zaman
bunu baya fark ederiz çünkü
ölen arı sayısı doğan arı sayısından fazla
ise koloninin çöküşü önceden programlanmış olur,
kışa çok az bir miktarda arı ile giren koloni
ilk bahara koloninin sönmesiyle sonuçlanır.
Bunların olmaması için ben ikinci hasatı aldıktan
sonra hemen az miktarda şuruplama yapıyorum
Ana Arı yumurta atmaya devam ediyor,
Arılarda ana arının yumurta atacağı alana
bal stogu yapamıyor.
2 defa Formik asid uyğuluyorum,
kutuların içinde buharlanma yöntemiyle.
Varroa ile mücadele çok önemli çünkü
kolonide yumurta mevcut ise ilk Formik
asid uyğuluyorum çünkü yazın Varroa`nın çoğunluğu
kapalı petek gözlerinde yani Arının yavrularında oluyor,
Formik asid kapalı petek gözlerinde olan Varroa`yı
dahi imha ediyor.
Almanyada Formik asid kullanımı selbest oldu,
tesiri daha iyi olduğundan asitin % sinden emin
olmamız gerek yoksa buharlanma olmasza
hiç bir işe yaramaz.
Arıların bol miktarda polen getirmeleri normal şimdi,
Uzaktan baktığımda Arılar polen getirdiğini
görürsem Koloninin Anası olduğunu ve herşeyin
yolunda gittiğini görüyorum bu da benim için
sevindirici oluyor.
Kovanların numaralarını Ana Arının doğum senesine göre
seçtim.
2 Kovan Anası 2007 den
3 Kovan Anası 2008 den
Yonca çiceği görünüyor.

Çıtaların yerini değiştirmiyorum,Arılar ne yaparsa yapsın
fazla müdahale etmiyorum çünkü Arılar doğal olarak
kışa hazırlanıyorlar.


Resimde görüldüğü gibi bal kemeri genişliyor
hemen altında polen kemeri
onun altında kapalı yavru gözleri
istediğim manzarada bu zaten.
Kovan girişinden uzak duran en arkadaki çıtalar da
Arıların sırlamış olduğu bal stoğu.
Kovanların koloni kontrolünde fazla çıta karıştırmıyorum.
Arıları ne kadar az rahatsız edersek o kadar iyi olur.
Çünkü şimdi nektar az olduğu için
yağmalama riski artıyor.

Formik asiti bu kutularla kovana veriyorum.
görünen kartonun büyüklüğü buharlanmanın
miktarını belirliyor.
Çok sıcaksa küçük karton kullanıyorum,
hava serin ise büyük karton kullanıyorum.

Buharlanma olan alanda karton asiti emiyor ve buharlanma
oluşuyor,arılar ızgarayı propolis ile kapatmaya
çalışıyor ama başaramıyorlar.

Beş Kovana beş asid çıtası.


Kış beslemesini bu resimde görünen Şurup ile yapıyorum
28 Kilo bidonlarda satıyorlar.
Kokusu yok bozulma olmuyor ekşimiyor çok kullanışlı.
Birde her Litresi 1 kilo toz şeker gibi hesap ediliyor.
Geçen sene 1:1 Şeker kullandım çok zahmetli iş
maliyeti de yaklaşık aynı.

Özellikle belirtmek istiyorum Genleri ile oynanmış
Mısır veya Buğday ile yapılmamış yazıda bunu belirtiyor.
Genleri ile oynanmış ürünlerden uzak duralım
ve almayalım insan sağlığına indirek
çok zararlı.

Bozulmadığından bahçemdeki kulubede serin serin
3 bidon invert şurup duruyor.
Bugün kolonilere dörter Litre invert şurup verdim
bunu üç defa tekrarlıyacağım
Kış beslemesini yaptıktan sonra Nisanın 15`ine
kadar Arıların bal stokları yetmesi gerekli.

Kuş burunları olmak üzere çok sağlıklı bir ürün.

Aşıladığım Erik ağacı,cinsi dev mürdüme olacak bakalım.