25 Temmuz 2008 Cuma

Yıllık izinime ayrılmadan son bir defa koloni kontrolü yaptım.

Evet izin zamanı geldi Arılığa son bir defa daha
baktım.
Kek ile Formik Asid verildi,
Arıcının şimdilik yapabileceği uygulamaları
yapmış oluyorum.
Nektar akımı baya durdu hava sıcaklığı 34 C°
derece.
Arılar şimdi komşu kovanlarda
yoklama yapıyorlar,bu duruma dikkat
edilmezse yağmalama tehlikesi doğuyor.
Arılıkta kesinlikle ( çıta yalatmayın )
yoksa kendi Arınız ve komşu Arılıkta
Arılar birbirini kırar.
Şurup verilecekse akşam vakti
Arıların uçuş yapmadığı zaman
verilmesi en sağlıklısı.

Bahçemin çimeni biçildi ama Arılar için
önünde biraz yonca çiceği bıraktım.
Arılar az da olsa biraz nektar
alabilirler.

Kovan girişlerine baktığımda nöbetci arılar
hep girip çıkanı kontrol ediyorlar.

Kovan girişlerinde ventilator görevi yapan
arılar görünüyor.


İşci Arılar nektar azalınca
çok bal tüketen Erkek arıları
kovandan dışarı atıyorlar
dışarı çıkmak istemeyenleri
zorla atıyorlar.
Temmuz ayının sonunda genelde arılar
hasatdan sonra baya çok miktarda olurlar
bu arıların çoğu yaz arılarıdır,çok çalışan
yaz arıları bir kaç hafta sonra sayıları
hızlı bir şekilde azalacaktır buna aldanmamak
gerekli.Onun için arı miktarını bölmeden
işlem ve bakım yapalım,ben arılarımı bölmüyorum,
bölünecek zaman Nisan ayının sonu ve Mayıs ayı
o zamanı gelince bölebiliriz.
Zayıf olan arılara takviye yapılabilir ama
anası yaşlı ise takviye yapacağınız çıtaya yazık
olur.

Kovan girişlerini güclü kovanlarda 15 cm yaptım
daha fazla daraltmaya gerek yok.
Yoksa Arılar sıcakta bunalırlar.
Şimdiye kadar ayarı iyi kovan girişlerinin yoksa
arılar Sakal yaparlardı girişlere.

Kek verdiğim için Arıların Su ihtiyacları çoğalıyor,
onun için Su bidonlarının hepsi dolu vaziyette.

Arılar kovanların yakınındaki bütün bitkilerden
faydalanıyorlar bizde hepsinden
faydalanıyoruz,aşılanan böğürtlemler
daha çok meyve veriyor.
05.Eylül`e kadar izindeyim,görüşmek üzere Hoşcakalın.