1 Şubat 2021 Pazartesi

Arıcılık sezonu 2021 - Köroğlu hattı kış durumu...

 


Selam Arı dostları,🧿

Çok şükür yeni sezona hayırlısıyla başlamış olduk...

Öncelikle bütün arıcı dostlarıma

hayırlı bereketli sezonlar dilerim...


Arılarımıza yaptığımız sonbahar bakımlarımız

eksiksiz olduğu için şimdi yeni sezonda

arılarımız ile geçireceğimiz zamanlara

şimdiden kendi adıma çok seviniyorum...



Resimler Köroğlu hattına ait,

erken bahar gelişimi iyi olan bir hat olduğundan

bahar balı alma şansımız da yükseliyor...

Tabiki doğanın verdiği imkanlar çercevesi

içersinde...



 daha kış bitmedi arkadaşlar

kolonilerimizin besin durumlarını mutlaka

kontrol etmeye devam ediniz...



2021 sezonunda çalışmalarım 

Köroğlu hattı üzerine olacak bu yüzden

ürettiğimiz Saf ana arıların saflık derecesini

ölçmemiz şart oldu...

Bal Arılarında Morfometrik 

yöntemi ile Kanatlardan ırk tayini 

Kubital indeks 

Hantel indeks

ve Diskoidal kayma açısını  ölçme 

programları kullanacağız...

MorphoXL Programı Türkçe çevirisini yapan

Hakan Bozkurt beye 

buradan teşekkür etmek istiyorum

ve çalışmalarında başarılar diliyorum...




İlk ölçümlerimi Alman bir program ile yapmıştım 

fakat Hakan beyin tarifi ile kullandığım program

bana daha kullanışlı geldi, şimdi onu kullanıyorum...



tabiki yeni ölçümlerimiz 

bu yıl üreteceğimiz saf ana arıların 

kovan dışına çıkmamış genç arılarından olacak...



Bütün arıcı dostlarıma

kayıpsız bir kış geçirmelerini diliyorum...


Yeni sezonunuz hayırlı ve bereketli 

olsun inşaallah...

Selamlar saygılar...