23 Şubat 2021 Salı

Arıcılık faliyetleri hızlanıyor - Polen taşıyan arılar - Kararmış petekleri değerlendirme yöntemi...

 


Selam arı dostları,

sezonunun ilk polen kaynağı

fındık ve söğüt ağaçlarından sağlanıyor...

Söğüt ağaçları halen uyanmadılar

bu yüzden arılar şimdilik 

fındık poleninden faydalanıyorlar...



kolonilerde yavru faliyetleri

taze polen sayesinde hızla büyüyor...



çiğdem çicekleride aynı zamanda

açan muhteşem bir polen kaynağı...



çiğdem çicekleri




arılarımız için 

nektar ve polen kaynağıdır, 

çiğdem çecekleri...



arılarımız hızlı bir şekilde

doğadan bolca polen topluyor...

Polen ile birlikte yavru bakımı ve

alanıda gittikce büyüyor...

Yavru alanı büyüdüğünde kış besin stoklarıda

hızla tükeniyor...

Doğada nektar akımı olmadığından

kış stoklarını tüketen arılar

ne yazıkki sönme tehlikesi yaşıyor...

Kolonilerinizin besin stoklarını

mutlaka kontrol ediniz...

Besin stokları olmayanlara 

besin takviyesi yaparak

sönmelerini önlemiş

gelişmelerinede yardım 

etmiş olursunuz...


Köroğlu F1 


Köroğlu hattı

 kışı kuvvetli 

çıkabiliyor bu da benim 

arıcı olarak 

kullandığım arıdan isteğim ve

hoşuma giden bir özelliği...



son olarak 

söylemek istediğim konu ise

saklamaya çalıştığımız 

kararmış peteklerimiz

havalar ısındıkca

mum kurdu tehlikesi altındadır...

Ben kendim kararmış petekleri

sonbahar aylarında eritiyorum...

Halen kovan içinde duran

kararmış petekleri ise

arılar petek içindeki besinlerini

bitirmeleri için bölme tahtası arkasına asıyorum

yavru faliyetleri genişleyince bu işlem

yapılamıyor...

Önceden fazla kararmış petekleri bölme tahtası

arkasına asarak petek içindeki balları

arılar yavru alanına taşıyacaklardır...

Böylelikle içi boşalan kararmış

petekleri kovandan alarak 

mum kurtlarına yem etmeden 

eriterek tekrar değerlendirebiliriz...


Bütün arıcı dostlarıma 

hayırlı sezonlar diliyorum...