29 Aralık 2018 Cumartesi

2018 sezon özeti...

Selam arı dostları,
Bugün sizlere 2018 arıcılık sezonumu özetleyen kısa bir
bloğ yayını paylaşacağım...

Bloğa yayınlanan ilk resim göründüğü için 
yanlış anlaşılmasın diye kar altında bir kovan resmi buldum
konumuz 2018 yılı özeti ya
bence uydu...


Bahar geldi gelecek derken bahar geliverdi birden,
arılarım güzel hava şartlarını değerlendirerek
hızlı bir şeklide polen taşımaya başladılar...

Tabiki yavru alanlarınıda büyüttüler...



kolonilerde daraltma işlemi yapıldıktan
belli bir süre sonra ızgara üstü ballıkları verdim...


Ana arı ızgarası
 mutlaka kullanıyorum...

 Arı nüfusu istediğimiz miktara geldiğinde
ballıkları arılar hızlı bir şekilde işkal ediyorlar ve
petek gözlerine bal stokluyorlar...

Maşaallah doğanın polen ve nektar salgılaması
ile birlikte arıların çalışma temposuda hızlanıyor...

Vişne meyve çiçekleri 

Elma meyvesi çiçeği

 Naşhi armutu meyve çiçeği

Karahindiba çiçekleri
arılarımız için güzel polen ve nektar 
kaynağı...

birinci kat daki çerçevelerin yarısı bal ile 
dolduğunda ikinci katlar veriliyor...

Nektar akımı hızlandığında
kuvvetli arılarınız var ise 
bahar balı rahatlıkla alırsınız...

 katkısız doğal bal


 Ve bal ile dolan petek gözleri yukarıdan
aşşaya sırlanmaya başlanıyor...

Arıcı olarak hedeflediğimiz manzara böyle olmalı,
verdiğimiz bütün emeklerin karşılığı
bu harika görüntü karşısında
 hızlı çarpan yüreğimiz...

Maşaallah 
tamamen sırlanmış doğal ballı çerçeve...

 Petek balı isteyen arkadaşlarım için
petek gözlerinin tam sırlanmalarını bekliyorum...

Maşaallah
 arılarım tam istediğim gibi çalışıyorlar...

Ve çok şükür hasat zamanları geldiğinde
hasat yapılıyor...

 2018 bal hasatı

2018 sezonu hasatı

Ballı çerçeveler alınınca arılar kovana fazla geldi
bu durumda isterseniz arı mevcudunu kullanarak
suni oğul yapabilirsiniz, bunun için
yumurta atan hazır ana arıyı kafes içinde
vermeniz yetiyor...

Maşaallah,
çalışkan balcı arılarım sezonu başarıyla bitirdiler...


katları alınan koloniler kovana sığmayınca
kovan dışında mecburen sakal yapıyorlar...

Hasat dan hemen sonra koloni bakımlarım başladı

 
Varroa mücadelesi mutlaka zamanında yapılmalıdır
yoksa Varroadan zarar görmüş arılar 
uzun ömürlü kış arısı
olamıyor...



ürettiğimiz bazı arıları test etmek
için büyük kovanlara kabul ettirdim...

2018 yılında üretilen ana verilişi

bazı arılarıda bu resimde görünen aparat ile 
Haziran ayı ortalarında Ruşetlere kabul ettirdim...

genç ana arı içine koyuluyor ve kapağı kapatılıyor

 uç kısmına ise 
bir parça klavuz petek parçası ezerek
yapıştırılıyor...

bu yöntem ile baya çok ana arı değişimi gerçekleştirdim
bana göre çok başarılı bir yöntem...

2018 ana arıları

Kışa iki katlı olarak soktuğum
 Mini plus kolonilerim...

2018 Sezonu kısaca böyle geçti değerli arı dostları
tabiki resimlerimin hepsi bu kadar değil
yüzlerce hatta binlerce güzel bulduğum
 resimlerim var elimde...
 Sezonu hatırlama amaçlı ve güzel bir hatıra olarak
saklamak için çektiğim resimlere
bakmak ayrı bir zevk...

Resimler o kadar çok birikmiş ki hepsini
bir yayına sığdıramadım bu yüzden kısmet olursa
ikinci kısmınıda paylaşmak istiyorum...

Bütün arı dostlarına,
Selamlar saygılar...