22 Şubat 2017 Çarşamba

1.Cemre havaya düştü...

Selam arı dostları,
Yukarıdaki dev ulu ağaç Ihlamur ağacıdır,
yıllardır arılarım bu ağaçtan ıhlamur nektarı alıyor.
Almanyaya ilk geldiğim yıl bu ağacın altında 
ailecek resim çekilmiştik.

Yıllar ne kadar da hızlı geçiyor,
aradan 37 yıl geçmiş,
sanki daha dün resim çekilmişiz
 gibi geliyor bana.
 

iki üç gündür yağmurlu fırtınalı bir hava yaşıyoruz,
arılarımın kovan dışına çıkmaları imkansız gibi
bir şey, bunada şükür.

Fındık püsküllerinde arılarımız için
yılın ilk polen kaynağı oluyor,
arılarım için ideal ama uçuş olmadığı için
şu an polen toplayamıyorlar.

Resimde erkek püsküllerin hemen üstünde
kırımızı renkte meyve  gözleri oluştuğunu görebiliyoruz,
yani tozlanma oluyor yada oldu.

 fındık poleni arılarım için nerdeyse ilk polen
kaynağı diyebilirim.

 çamın bütün çeşitlerini severim,
bir kaç gün önce çekmiştim bu resimleri,
hava soğuktu ama güzeldi.

 bu bitki karayemiş mi değil mi anlayamadım,

 anlayanlar buyursun :)

 çam ağaçları yeşilliğini bütün yıl koruyabiliyor,
memleketimizde her yer çam ağacı,
bahçeye de çam diksem gülerlermi acaba bana.

Ejder meyvesi Pitaya,


Ejder meyvesi bir kaktüz türüymüş,


tadı benim çok hoşuma gitti,
siyah renkli olan çekirdekleri tohumlarıymış.

içini çıkarıp dilimleyebilirsiniz yada
benim gibi kaşıklayabilirsiniz.


 Ejder meyvesinin iç görünümü,
tavsiye ederim harika bir meyve.

Elimde olsa bahçeme dikerdim ama tohumdan
meyve vermesi uzun yıllar alıyormuş ve
bulunduğum iklim uygun değil galiba.

 Arılarımın son bakımları sırasında besin kontrollerini
yapmıştım.

Normal şsrtlara göre besinleri Nisan ayına kadar
yetmesi gerekli, panik yapmadan baharı 
bekliyoruz :)