1 Ağustos 2015 Cumartesi

Maşallah bu yıl sakız ve bal kabaklarıda bereketli oldu - Varroa çekmecesi tekrar temizlendi, ikinci görüntüde aynı birinci gibi...


Selam arı dostları,
Sezon sonuna doğru hayırlısıyla ilerliyoruz, 
arılıkta bakımlarım devam ediyor, Varroayı hafife almamak lazım.

Çiftlikte boş tarlanın bir kısmına faselya ve hardal ekmiştim,
bu nektar akımı az olduğu mevsim zamanları için yavru gelişimini
büyük çapta pozitif etkiliyor.

Hardal çiçeği daha erken açarak boy yaptı,
şimdi ise arı otu faselya yeni çiçek açmaya başladı.

Resimdeki Türk bal kabağını çekirdekten yetiştirdik ama
biraz geç oldu gibi, olgunlaşması kısmetse bu sene sonuna
kadar olacak.


sakız kabaklarını biraz fazla dikmişiz ( 10 kök )
kabakları tanıdığımız dostlarımıza veriyoruz, 
gerçi onlarda bu sene kabaktan bıktılar sanırım ama
olsun çok ve bereketli olsun yeterki :)


kabak çok bereketli nerdeyse her gün topluyoruz,
bir iki gün ara verince aşırı büyüyorlar.


bu kabakların özelliği sanırım, kabaklarını kopardıkca yenisi 
çıkıyor yani kabak fışkırıyor resmen :)


organik kabak



kabakların maşallahı var bu sezon,


arılarımda kabak çiçeklerinden faydalanıyorlar,


gelecek seneye kısmet olursa biraz daha erken dikmeye çalışacaz.


Kovan çekmecelerini temizledim ve tekrar kovanlara verdim,
görüntü beni şoke soktu her yer ölü varroa ile doluydu,
sanki çekmeceyi hiç temizlememiş gibi.


gözlemlerim şöyle oldu,
kapalı gözlerden çıkan varroalar, 
varroalar gelişmilerini tamamlamadan asit etkilemiş olması 
gerek ki çejmeceye düşenlerin çoğu açık renkte idi.

Yukarıdaki resimde de göründüğü gibi varroalar çaık renkteler
onlar kapalı gözlerden ergin varroa olarak çıkmak üzere olanlar.


bu resimde de açık renklerdeki varroalar rahatlıkla görülebiliyor.


düşünün arı dostları varroa mücadelesini biraz geçiktirseydim
neler olurdu neler bunu düşünmek bile istemiyorum,
yaptığım mücadelenin etkili olduğunu görmek benim için
tabiki çok sevindirici.

Bu mücadele sonuçlarını görmemiz için de
kovanlarımızın Varroa çekmecesi olması şart oluyor.


kolonilerdeki varroa basıncının büyük bir kısmını azalttım çok şükür, bundan sonra azar azar teşvik beslemesi ve tekrar
varroa mücadelesi yapılacak.

Hayırlı sezonlar