12 Nisan 2015 Pazar

Saf Karniyol Ana arı ve üretimi, kaliteli üretimin önemi...


Selam arı dostları,
Yurt dışında uyguladığımız arıcılık hakkında kısaca
hava şartlarımızı ve arılarımın durumunu sizlere 
kısaca bilgi amaçlı aktarmak istiyorum.

Hava şartları arılarımız için çok şükür iyi yönde
düzeldi diyebilirim, bundan sonra kolonilerde
nüfus artışı hızla devam ediyor.

kolonilerimin bakımlarını yapar iken kıştan kalma katların ve
çerçevelerin bazı yerlerine yapıştırdıkları propolisleride
almayı ihmal etmedim.

Propolis doğal bir arı ürünüdür ve 
çok değerlidir.


 kolonilerimin yavru düzeni maşallah her gün artıyor,
doğada açan çiçekler havaların biraz soğuması ile birlikte
açmaktan vaz geçmiş olmaları gerekiyorki
onları donmadan kurtardı sanırım.

Kısmet olursa yağan yağmurların peşinden bir çoğu 
önümüzdeki günler çiçek açacaklar.


bazı kovanlarımda halen Zander ölçüsünde çerçeveler 
bulunuyor, bunları en kısa zamanda Langstroth ölçüsüne
çevirmeyi düşünüyorum.


Karniyol F1 


kaliteli ana arı üretimi için zamanlama çok önemlidir,
doğru zamanda doğru üretim kaliteyi artırır.


kolonilerime verdiğim ballıklara arılar çıkmışlar,


 nektar akımı hız kazandığında inşallah ballıklarımda
dolacak.

karniyol arılarımın sakinliği sebebi ile 
maşallah onlar ile çalışması çok güzel ve zevkli oluyor.

apimaye ana arı ızgarası,

kuluçkalıkta da durumlar maşallah iyi görünüyor :)

 çıkmaya yakın olan, 
kapalı gözlü işci arı yavru çerçevesi,
üzerinde erkek arılarıda görebiliyoruz.


 F1 karniyol arılar ve karniyol erkek arı,

 Damızlık karniyol ana arının erkekleri ana arı üretiminde
büyük rol oynuyor.

Karniyol işci arılar ve erkek arılar,

az biraz nektar depolamış bir koloni maşallah,
balcı oldukları buradan belli oluyor.

" maşallah "

bütün arıcı dostlarıma,
böyle çalışkan arıları olmasını diliyorum.

Mart ayında bu resimi sizler ile paylaşmıştım,
polen veren çiçeklerinin büyüklüğü maşallah hoşuma gitmişti
bu yüzden ağacın sahibi ile görüştüm ve 
bir kaç dalını çoğaltmak için kendisinden
 izin alarak kestim.

kendisine buradan teşekkür ediyorum :)



söğüt ağacı çabuk kök yapıyor ama devamlı sulamak gerekiyor,
kestiğim dallar.

erken çiçek açan bir söğüt cinsi olduğundan,
arılarım için faydalı olacağına inanıyorum.

toprağa mümkün olduğu kadar derin sokmaya çalıştım,

bunları ise şemsiye söğütü için diktim,
kök yaptıktan sonra tepelerine aşı yapılacak,
bu yüzden biraz uzun bırakıldılar.

yeni diktiğim bir şemsiye söğüt ağacı,

normal söğüt ağacına, 
dalları aşşaya sarkan cins söğüt ağacı aşılanmış
bir minik söğüt ağacı.

Aldığımda püskülleri tam açmamıştı :)


kısa bir süre sonra püskülleri açmaya başladı,

fazla büyümeyen bu ağaçlar bütün bahçelere yakışıyor.

Söğüt cinsi ağaçların bir çok çeşiti olduğundan
erken çiçek açanları ve
geç çiçek açanları oluyor.

Hatta erkek söğütlerde çiçekler olmuyor onlarda sadece
yeşil yaprak oluyor.

Sadece dişi söğüt ağaçlarında püsküllü çiçekleri oluyor,
diye biliyorum.


aşı yapılmış bir söğüt ağacı

 büyük eşek ana arısı olduğuna inanıyorum,
kovan önünde bir yumak olduğunu görünce merak ettim
ve yumağı inceledim, yumağa alınan eşek arısını görünce
kovan müdafası yapıldığını gördüm ve sizler için video çektim
ve resimledim.



Belgesel filmi çevirenler gibi oldum :)

Kaliteli Karniyol kullanmanız dileklerimle,
bütün doğa ve arıcı dostlarıma,
Selamlar Saygılar.