26 Mart 2015 Perşembe

Lafa değil icraata bakmalı...

Selam arı dostları,
Bahar, maşallah bütün hızıyla devam ediyor,
karniyol kolonilerim az miktarda ilk yavrularını çıkardıkları
için yeni doğmuş genç işci arıları görebiliyorum,
aynı zamanda açık ve kapalı erkek gözleride bulunuyor.

Geçen sene kadar olmasada mevsim şartları biraz önden gidiyor
diyebilirim.

önceki haberimde de belirttiğim gibi 
kolonilerimde tüketemedikleri kış besinlerinin fazlasını
kuluçkalıktan alıyorum.

Doğal bala karışmaması için bu işlemi yapmak şart.

Resimlerde de göründüğü gibi maşallah karniyol arılarım
hem sakin hemde çalışkanlar, bu yüzden kolonilerim
kuluçkalıkta fazla sıkışmadan ilk ballıklarını 
hayırlısıyla vermiş oldum.

ballıklarımdaki yarım çerçevelerime temel petek
takarak hazırladım.

doğada nektar salgılayacak olan ağaçların çiçek açma zamanı ve kolonilerin nüfus sayısı yani kuvveti yerinde olması gerekiyor.


arılarım için bahar aykarında ilk polen ve nektar kaynağı
olarak söğüt ağaçları gelişimlerinde yardım etti diyebilirim.
ilk koloni kontrollerinde kolonide bulunan kış besin 
durumları kontrol edildi.

Peşinden kolonide yavru durumu ve ana arısı olup
olmaması kontrol edildi.

Bu önemli kontroller mutlaka yapılması gerekiyor ve
kolonilerin durumuna göre hangi zaman ballık
verilebilmesi kararı veriliyor.

Doğada nektar akımı başlamadan ballıkların verilmesi
tavsiye edilir, çünkü kolonilerde bulunan kapalı
yavru alanı ve kış arılarının halen kovan içinde 
olduğunu var sayar isek, koloni teslimi olması gibi
arılarda da kış arılarının  ömürleri zamanla bitecektir
ve kolonilerde yeni doğan işci arıların nüfus artışı ile
denge sağlanacaktır.

Bu yüzden karniyol arılarımın nüfusunu göz önünde
tutarak verdiğim ballıklara alışmaları için 
bu uygulamayı yaptım, inşallah hayırlı olur.

örtü bezi olan naylonu kaldırdığımda arıların sakin durdukları
görünüyor, hiç bir şekilde saldırı veya havaya uçuş olmuyor,
karniyol arısının ıslah çalışma kriterlerinde ilk sıralarda olan sakinlik
kriterine özel değer veriliyor.


kolonilerime ballıkları önceden hazırlandı,

el demiri ile çerçevelerin üstünde bulunan
arı mumlarını kazıyorum, ballık vermeden önce bu işlem
mutlaka yapılmalı.

 dumanı çok hafif verdiğim halde, resimde de göründüğü gibi
çerçeve üstünde bir tane arı göremezsiniz,
 hepsi geri çekildiler.

şimdi sıra geldi ana arı ızgarasını koymaya,

ve üstüne ballık koyuluyor,


ballıklarımın orta kısımına var ise kabarmış petekli
çerçeveler yok ise temel petekli çerçeveler veriyorum.

Geçen sene ballıklarda kabarttıkları petekleri
 tekrar kolonilerime geri verdim.

 diğer kolonilerimde ayni işlemler devam etti.

kolonilerim önümüzdeki nektar akımına hazırlar,
maşallah polem girişi şimdilik çok iyi,
hava şartlarımız böyle iyi gider ise bahar balı alma 
şansımızda yükseliyor.

12 lik Dadant Blatt kovanımda çerçeve sıkıştırması yaptım,
dadant kovanları ile çalışma tekniklerini uygulamak gerekiyor,
bahar aylarında çerçeveleri sıkıştırarak yavru alanını
bir kaç çerçevede yoğunlaştırarak bal kemerini üst kata
aktarmak gerekiyor yani ballığa.


12 liklere şimdilik temel petekli çerçeve verdim,
ballığa çıkmakta nazlanırlar ise diğer kolonilerdeki fazla
kabarmışlardan duruma göre ortalara verebilirim.

12 lik Dadant Blatt kovanım,

hava şartlarımız değişmediği sürece
kolonilerim doğada erkenden açan bütün meyve çiçeklerinden
faydalanacaklardır.

Tabiki meyve ağaçlarından hariç bir de kırlarda açan
çiçekler bulunuyor, bu harika çiçeklerden de 
arılarımın nektar alacaklarına inanıyorum ve sezonun hepimize
 hayırlı olmasını diliyorum.

Göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı hepinize
teşekkür ederiz.
 Bütün arı dostlarına,
Selamlar Saygılar.