24 Eylül 2013 Salı

Elma hasatı...


Selam arı dostları,
Çiftlikte çeşit çeşit elmalar bulunuyor,
bu değişik elmaların hasat zamanlarıda değişik zamanlarda oluyor,
resimde görünen elmalar bu sene ilk hasat yapılacak olanlardan.

Tadına olgunlaşmış mı diye baktım tabiki  :)
taze elmanın tadı maşallah harikaydı.



elma toplamasınında püf noktaları varmış,
mesela elmayı sapı ile birlikte koparıldığında daha çok dayanıklı olurmuş aksi halde sapsız olunca elma çabuk çürürmüş.


bende elmaları toplarken resimde göründüğü gibi
sapı ile birlikte toplamaya çalıştım,


Elmaları önce plastik kovaların içine topladım
sonrada ahşap kasalara ayırdım.


bodur elma ağaçlarında hasat yapması çok zevkli oluyor,
nerdeyse ağaçın en yüksek yeri 2.5 metre.


elmalar önce plastik kovalara toplanıyor,
elmaların ezilmemesine dikkat ediliyor tabiki.


daha sonra ahşap kasalara elmaların büyüklüğüne göre 
ayrılıyorlar,bunun için elma şaplonu kullandım.


elma şaplonu elma çapı 60 mm veya 65 mm olanlar alınıyor,
elmaların küçükleri ve hasar görenleri 
elma suyu oluyor.


bodur elma ağaçlarının sıra arasından geçebilmek için
genişliği inçe tasarlanmış traktörler 
böyle işler için çok uygun.

Günde bir adet Elmanın Doktoru uzak tuttuğu söylenir !

Bence Elma tüketmek çok sağlıklı fakat
üretilen elma karkısız ve doğal olmalı.

Selamlar Saygılar.