24 Ağustos 2013 Cumartesi

Kronik Blog sendromu belirtileri ve tedavisi ...


Selam arı dostları,
kronik blog sendromuna yakalanmış biri olarak ve
belirtileride belli olduğundan tedavisine devam etmekteyim,
Bu blogların paylaşım gücü bence çok güzel ve
kurtulması biraz zor gibime geliyor,
ayrıca bilgi paylaşımları paylaştıkca çoğalır 
kelimeside çok doğru.




Amatörce fotoladığım resimlerimde o anı devamlı hatırlamak 
için fotoluyorum ve benim için her resimin bir özelliği ve
birde manevi değeri oluyor.



güz zamanı saman balyaları,


çorba kabağı,


her yer kabak tarlası oldu,
çiçekleri arılarım için çok faydalı.


yakınımda çiçekci olduğundan ayçiçeğine benzeyen
bu kültür çiçeğinden çok var,


arılarım için polen ve az da olsa nektar kaynağı,


arılar bu çiçeklerden çok faydalanıyorlar,


renkli çiçekler,


beyaz yonca çiçeği yağmur yağdığı sürece
devamlı kırlarda bulunuyor,


doğal böğürtlenler bu yıl büyük oldular,


geçen sene biraz fazla budama yapmıştım bitkiye yaramış 
sanırım meyveleri daha büyük çıktı.


bodur elmalarımız,


çiçekler harika görünüyorlar,


elma ağacı,


maşallah elma ağaçları bu yılda iyi meyve taşıyor,


faselyaların arasına ekdiğim ayçiçekleride boy verdiler,
biraz geç oldu ama hayırlısı bakalım.


kovanlarımın birinde uçuş tahtasının altında ağ kurmuş
resimdeki örümcek,büyüklüğünden dolayı fazla yanaşmadım
beş santim vardır boyu,
yani acıkcası biraz tırstım.



bu kovanın altındaydı örümcek,
ona bir şey yapmadım halen yerinde duruyor,
o da doğanın bir parçası tabiki.



nektar akımı durduğundan kovan girişleri
özellikle iyi korunuyor,


Anne ve Baba tarafı dominant bir Karniyol ana arı
kız kardeşleri ile nerdeyse hepsi aynı görüntüde çıktılar
ne de olsa hepsi F1


F1 Karniyol ana arı,


Apimaye Termo kovanımda üretiğim bir Ana arı,
bakımı çok kolay ve pratik.



mürdüme eriği olarak biliyorum bu erikleri fakat
 Mürdüme nerdedir orasını hep merak etmişimdir,
genelde memleketimde küçük yada orta büyüklükte olurlar
ama olgunları bal gibi tatlı olurlar.

Büyüklerinden de denedim,
yumurta büyüklüğünde olanlarını,
görüntü güzel ama tadı yoktu,
orta boyda olacaklar,
meyve eti,çekirdeğinden kolay ayrılacak
ve sağlıklı olacak.

Resimde görünen mürdüme eriğinin adı jojoymuş
ben önceki haberimde sanırım Yoyo yazmıştım.


çok sevdiğim bir bitkide dikensiz böğürtlen
süper büyük meyvesi oluyor tadı mükemmel
reçel için ideal,tavsiye ederim.


Akvaryumdaki balıklar,


Afrika Malavi gölünden gelmiş bu balıklar
dünyanın her köşesine dağılmış ve akvaryumlarda
zevkle izleniyorlar.


İtalyan dostum Taş fırın ustasıdır 
çimenlerini biçerken rastladım kendisine,


çimen biçme traktörü ile biçmesi demekki
 daha kolay oluyor,


kendisiyle Taş fırın hakkında 
bilgi alışverişi yapmıştık zaten,
işine devam et dostum.


bütün kovanlarımın üstlerini örtmeye karar verdim,
zaten önümüz kış hemde uzaktan göze batmaz.


bu sene suni oğul yöntemi ile Apimaye Termo kovanlarımda 
yeni koloniler oluşturdum,
ana arıları ise ürettiğim yeni F1 karniyol ana arılar.


Blog ve Arıcılık uğraşımı Kronikleşince
Allah C.c sağlık ve sıhhat verdiği sürece devam etmeyi
düşünüyorum.

Bütün Doğa ve Arı dostlarıma,
Selamlar saygılar.

Blogunuzu güncellemeyi unutmayınız Lütfen !