26 Aralık 2012 Çarşamba

Yeni yılın tüm insanlığa ve ülkemize barış, mutluluk getirmesi dileğiyle tüm dostların yeni yılı kutlu olsun.


Selam Arı dostları,
Yeni yılın tüm insanlığa ve ülkemize barış,
mutluluk getirmesi dileğiyle 
tüm dostlarımın yeni yılı 
kutlu olsun. 




24.12.2012 Pazartesi günü hava şartları arılarım için çok iyi
 geçti diyebilirim,gün ortası sıcaklık +18 C° dereceye kadar
çıktı,bu durumda uzun zaman soğuklardan dolayı dışarıya
çıkamayan kolonilerim biraz olsun güzel uçuş yapma 
imkanı buldular.


Koloniler böyle güzel günleri değerlendirerek kovan dip tahtasına 
yani telin üzerine düşen ölü arıları temizlediler,alt kısmı tamamı telli olan kovanların bir özelliğide ömrü biten ölü arıların orada küflenmemeleridir,normal şartlarda tabanı tahta olan kovanlarda
ölü arılar bir köşeye birikirler ve orada zamanla küflenmeye
başlarlar bu durum telli tabanlarda olmuyor çünkü yeterince
hava sirkulasyonu olduğu için ölü arılar kuru kalıyorlar.

Resimde görünen koloni orta kuvvette olan bir arı miktarına
sahip,ağır şartlarda kışı geçirebilmeleri için arı miktarının
yerinde olması gerekiyor.


normal şartlarda sonbaharda yapılan Varroa mücadelesinden sonra
koloniler bahara kadar açılmamaları gerekiyor çünkü her açılan kovanın tekrar düzen sağlabilmeleri için büyük miktarda enerji harcıyorlar ve sonuç olarak kış besinlerini tüketiyorlar.

Bizim buranın iklimine göre kolonilerimi beslememe rahmen
güzel havanın verdiği imkanıda kullanarak bazı kolonilerimin 
besin miktarlarının durum kontrolü için kovanları açtım
ve tek elim ile tartarak besin ağırlıklarını tahminen belirledim.

Gördüğüm kadarıyla sonbahar hava şartlarımız burada dalgalı geçtiği için arılarımda geç zamana kadar yavru faliyetlerini sürdürdüler bu yüzden kışın bahara kadar normal şartlarda yetmesi gereken besinlerinin bahara yani 15 Nisan`a kadar yetmiyeceğini tahmin ediyorum.


Bu durumda olan bir çok arıcı tanıyorum ve hepsinin durumu nerdeyse aynı,doğa şartları bizler için her yıl değişik olduğu için,
arıcı olarak duruma önceden belirleyip ona göre önlemimizi 
almamız gerekiyor.

Kontrollerim gereği şimdi biliyorum kolonilerimin besin
durumları her yıl olduğu gibi değil bu yüzden bahara daha çok dikkat etmem gerekiyor.


ağaçkakan kuşuna karşı aldığım önlem resimde göründüğü gibi bir ağ olduğundan,gayet güzel işe yarıyor.

Hava durumunu iyi takip ettiğim için pazartesi günü havanın iyi olacağını öğrenince ön kısmını yukarıya kaldırdım,böylelikle
arılarım daha rahat hareket edebildiler.


kışın daha başında olduğumuzu onlarda iyi biliyorlar ve
hemen temizliğe başladılar ve kışa girmeden son defa dışkı 
atdılar.


Doğru Varroa mücadelesi ve kış arılarının önemi çok büyük olduğundan,defalarca belirtmeden geçemiyeceğim.

nektar akım zamanında doğal mücadele olarak erkek arı çıtası keserek ilaçsız mücadele,
son hasat sonrası yavrulu dönemde 2 x Formik asit uygulaması,
yavrusuz dönemde 1 x % 3.5 Oksalik asit uygulaması,
yaparak arılarımızı kışa sağlıklı bir şekilde sokabiliriz.


diğer kolonilerimi sadece tek elim ile tartarak besin kontrolü 
yaptım ve naylon örtülerini kardırmadım.


resimde bir başka koloni daha görünüyor,


bu kolonilerde kullandığım örtü bezi hoşuma gitmedi çünkü
naylonu biraz sert olduğundan köşeden kaldırdığımda nerdeyse
hepsi açılıyor.

Bu yüzden seneye kısmet olursa değişecekler.


diğer termo kovanlarımda da durumları güzeldi arılarımın uçuşunu izlemek benim için büyük zevk oldu.


Termo kovanlarımın besin kontrollerinide tek elim ile arkadan hafif
kaldırarak tarttım ve besin miktarlarını tahminen belirledim.


kovan içine temiz hava sirkule etmesi için girşlerini tamamen
açtım,böylelikle kovan içinde nem olmayacak.

Kontrol olarak Varroa çekmesine baktım çekmece kuruydu,
bu da kovan içinde fazla nem olmuyor demek oluyor.


kovan girişleri  fare giremiyecek şekilde olduğundan dolayı
ve termo kovanlarımın sehba üstünde olduğundan kovanlarıma 
fare girmesi imkansız gibi bir şey.


kovanlarımın bekcisi genç bir kartal ağaçların üstünde
bekliyordu.


25.Aralık 2012 Salı günü hava biraz daha serindi ama polen taşıyan
bir işci arı görünce şaşırdım kışın ortasında polen taşıyan arı bizim buralarda fazla rastlanmaz.


kırımızı polen taşıyan bir başka işci arı,


mutlu tavuklar her zaman olduğu gibi yine çok mutlular,


devamlı doğada gezindikleri için belkide daha sağlıklı görünüyorlar,


Bir yılı daha hep birlikte geride bırakıyoruz değerli dostlarım,
bu yıl yakınlarını kaybedenlere Allahü Tealadan Rahmet,
yakınlarına sabır ve başsağlığı diliyorum,
mekanları cennet olur inşallah.

Her yıl olduğu gibi uyguladığım arıcılık tekniklerini ve yöntemlerini
siz arı dostları ile paylaşmaya ve resimli anlatmaya çalıştım,
bir çok yöntemin resimsiz anlatımı imkansız olduğundan
daha iyi anlaşılması için bol resimli anlatım yöntemini
ben ve diğer değerli arıcı dostlarım ile anlatmaya çalıştık,
aynı zamanda videolu anlatımda gerçekleştirerek arıcılığa yeni başlamak isteyen veya yeni başlamış arkadaşlarada yardımcı olmak amacıyla yaptığımız bu paylaşımlar bire bir teorik ve pratik arıcılık uygulamalarıdır.

Varroa mücadelesindeki yöntemleri sizlere doğru dozları ve uygulama tekniği ile paylaşıyorum,organik asitlerin dozunda değişiklik yapıldığında yağmalanma riski ve koloni sönmeleri
kaçınılmaz olur bu yüzden mümkün olduğu kadar dozlarına
ve yöntemine dikkat ediniz.

Tabiki Organik asit ile Varroaya karşı mücadelenizi uygular iken
kendi sağlığınızıda korumayı unutmayınız.

Kardeşliğin doğduğu,
sevgilerin birleştiği,
belki durgun,
belki yorgun,
yine de mutlu,
yine de umutlu,
yine de sevgi dolu nice yıllara !

Selamlar Saygılar.