14 Eylül 2012 Cuma

Güzel ülkemin güzel insanları hepinizi sevgiyle selamlıyorum...


Selam arı dostları,
Ülkemize yaptığım ziyaret sebebi ile blogumu uzun bir süre
güncellemeyi gerçekleştiremedim ve internet bağlantım olmadığı için arı dostlarının bloglarındaki güncel haberlerini takip edemedim.


kısaca dört beş hafta internetsiz geçen zamanımızı
anlatmaya çalışayım.

Memlekete doğru sıla yolu,
Almanya,
Avusturya,
Slovenya,
Hırvatistan,
Sırbistan,
Bulgaristan,
ve son olarak Ülkemiz Türkiye giriş yapıyoruz.

toplam tek yön 2600 km gitmişiz.



burası Bulgar sınır kapısı,
buradan çıkarak Türkiye ye giriş yapıyoruz,
aslında en üstdeki resim bu resimden sonra gelecekti
ama Türkiye ye hoşgeldiniz tabelası hoşuma gitmişti başa koydum.



ve nihayet ülkemize giriş yaptıktan sonra istanbuldayız sevincimiz
doruklarda tabiki.

resim Dr.Muhteşem Turunç abimden alma

İstanbul boğazını her gelişimizde büyük köprüden geçmek isteriz 
fakat nasip olmaz,herseferinde Fatih Sultan Mehmet köprüsüne denk geliriz ordan geçeriz.

Köprü geçildikten sonra bir yerde duralım dinlenelim diye karar verildi ve gerçekten ilk benzinliğe girildi.

Gördüğümüz ilk benzinlik ise Opet benzinliği idi ve yanında
Mehmetcik Vakfı bulunuyordu bizim için çok uygun bir yerdi,
uzun lafın kısası orada mola verir iken uzaktan bize doğru biri geliyordu tanıdık bir yüzdü,Muhteşem abimmiş meğer
çok sevindim tabiki kocaman istanbulda karşılaşmamız bir mucize :)
oldu.

Kendisini gördüğüme çok sevindim,biraz sohbet ettikden sonra
Muhteşem abim bizlere arabasında devamlı bulundurduğu kavanoz ballarından verdi ve eniştemiz hemen el koyarak Muhteşim abi
ile vedalaştık,kendisine çok ama çok teşekkürler ediyorum.

Haberimin içinde bir eksiklik var diyede hep düşünüyordum
haberim şimdi tamamlandı :)

Beni seven ve sayan bütün dostlarım sağ olsun,
dostlukların değerini bilenler sağolsun.




köylerimizin birbirine olan mesafesi çok fazla olduğundan,
genelde dürbün kullanılır.

Doğayı izlemesi çok zevkli oluyor dürbün ile.





bu oturduğumuz yer çok önemli bir yerdir,köyün yaklaşık bütün
halkı zamanla buraya gelir ve dağdan aşşaya her yeri gözler,
çaydaki suyun akımı ne tarafa gidiyor diye de birbirimize sorarız
yani aşşayamı yoksa yukarımı akıyor çay diye sorulur
gelenek öyle.

Danası kayıp olan,
danasını arayan,
 buradan yokuş aşşaya bakar,
görenler ise yerini hemen söyler .


eskilerden kalmış bir kaç öküz arabası tekerleği,
şimdi ise bahçemizi süzlüyorlar.



karşı dağlardaki köyler köyümüzden böyle görünüyor,
biraz yukarısı bulutlu olan yerlerde ise bizim yaylalarımız
bulunuyor.


geriş dediğimiz yer 
ve yukarıdaki resimlerde oturduğumuz yerin böyle görüntüsü var.

İnsan ömrüne ömür katan bir yer,
yeşilin her tonu,
ve sağlık deposu bir yer.



bahçemiz deki biberleri her sabah taze kopartıp 
kahvaltıda tüketildi,tadları harikaydı.


Yukarıdaki ürünlerde hiç bir şekilde peztizit yoktur,
sadece doğal gübre ile üretildi,
görüntüleri ise süper ne de olsa tam organik.


hiç ilaçlanmamış Elma leke yok,
bazılarında elma kurdu var ben şahsen ona razıyım,
kurtlu olan kısmını çakı ile alıyorum o kadar.

Organik ürün olduğunun garantisi ne de olsa.


birinci sınıf fındıklarımız,
yine ilaçlama yok tam organik.


taze fındık yemesini sevdiğimiz için devamlı taze fındık 
toplayarak tüketiyoruz.


taze fındıklarımız,




Türk ürünü yaprak maydonoz,
harika görünüyor.




kıvırcık maydonoz,


Ülkemizde ve bütün Dünyada ün yapmış Mengen aşcıları,
kendi yöresinin Lezzetli yemeklerinin yanında ülkemizin diğer 
yöre yemeklerinide Lezzetli bir şekilde yaparak bizlere sundular.


köpürmüş tere yağı acaba hangi lezzetli
 yemeğe dökülüyor,


tabiki iskender kebabına,
iskender kebabını hazırlayan aşcıya tam not verdim,
ustacım ellerine sağlık.



ülkemiz positif bir şekilde değişiyor benim görüşüm öyle,


bolu düzce arasında dinlenme tesisleri,


Bursadan misafirlerimiz vardı,
Dostlarım Serdar Özhan,Fatih Suucak,Mehmet Pullu ve oğulları
  bizleri köyümüzde ziyaret ederek,
şeref verdiler.

Msn görüşmelerimizde devamlı bahcivanlık ile ilgili
bilgi alışverişi yaptığımızdan,bir gün ceviz konusu açılmıştı,
sağolsunlar misafir geldiklerinde bizlere ceviz fidanları ve kestane fidanları getirmişler,buradan kendilerine ayrı ayrı teşekkürler
ediyorum.

Ağaçlar büyüdükce ve ürününü tükettikce sizleri düşüneceğim dostlarım.



çok titiz bir şekilde kuyular açıldı,
toprak gübre ile karıştırıldı ve tekrar dolduruldu.




çok güzel hazırlanmış yerlerine aşılanmış cevizler dikildi,
inşallah büyürler ağaç olurlar ve bolca ürünleri olur.



sonra hayat suyu verildi cevizlere,



ramazanda dostlarım ile birlikte oruç açtıkdan sonra
bolca zevkli sohbetlerimiz oldu,
beni memleketim Bolu Mengende
ziyaret ettikleri için bursadan gelen dostlarıma
ayaklarına sağlık diyorum ve tekrar teşekkür ediyorum.

Sarma üzüm yaprağı,
kestane balı,
ve çiçek balı Fatih kardeşimden
kendisine ayriyeten çok teşekkür ediyorum.

dostlarımı her zaman yine beklerim



bahce ürünlerini toplamaya devam ediyorum,
erük erük tam zamanı diyorum.



bu eriklerin tadına doyamadım çok lezzetli bir erik türü,


biberlerin acısı hatırı sayılır türden,



pazarda biber fidesi alırken,
bunlar tatlı biber diye vermişler,
neresi tatlıysa gavur acısı mübarek.



bir tomatesin tadı bu kadarmı lezzetli olur,
süper bir tat maşallah.



doğada çiçek hiç eksik olmuyor,
arılar için mükemmel bir yer aslında.



kırda bir çiçek,

Ramazan bayramının ikinci günü İstanbuldan değerli dostum
Yusuf Şimşak ailesi ile birlikte memleketim Bolu Mengen de bizleri ziyaret ettiler,şeref verdiler.

Yusuf  sahil boyu karadeniz turuna çıkmış,
sohbetimiz yarım kaldı diyebilirim çünkü Yusuf kararmadan
yola devam etmeliyim deyince foto çekme planlarımız
istediğimiz gibi olmadı.


Yusuf kardeşimi memleketimize,evimize her zaman yine beklerim,
bizleri ailesi ile ziyaret ederek çok sevindirdi,
sağol Yusuf kardeşim yine beklerim.



bu çiçeklerin renklerine bayılıyorum,



zamana direnen ama halen ayakta durabilen bir samanlık,
eklemlerinde civi nerdeyse hiç kullanılmamış.



Yabani çıkan bir erik ağacına,
durgun göz aşısı yapıldı inşallah gelecek bahara uyanır.
Aşı bantı iki hafta sonra söküldü,
yaprak sapını hafif tutunca kendiliğinden düştü
aşı o zaman tuttu deniliyor inşallah öyle olur,
merak ettim şimdi bahara kadar nasıl beklerim ben :)



fasülye sırıkları 4 x 4 arazi vitesli araba ile taşındı,



çok güzel işe yarıyor,
yakıtı ise çok ekonomik :)




Rahmetli dedemin mezar taşı Mehmet Arı ( Berçin Çatak )
kendisi arıları ve balı çok severmişti nüfus memuruna
soyisim olarak Arı yaz demiş.

Benim arılara olan merakım ve sevdam sanırım
 rahmetli dedemden kalmış bana,nur içinde yatsın.



Berçin Çatak köyünde bulunan eski camii,
camii 1686 yıllarında inşaa edilmiş,



taşlar çok güzel işcilik yapılarak işlenmiş,



dedemin ve annanemin mezarlarını ziyaret ettikten sonra
tekrar köyümüze geri döndük.


tarihi eserler,



kırmızı elma,



kırmızı yarım elma :)



Gebzeden de değerli misafirlerim geldi,
Ali Türk abi ve oğulları Enes Emin ve Furkan 
memleketimiz Bolu Mengene bizleri ziyarete geldiler,
şeref verdiler.

Ali abi ile Msn de görüşmelerimizde bir çok suni tohumlama 
işlemlerini araştırıyor ve kafamızda oluşan soruları ben buradan
uzman birine soruyordum,böylelikle bir çok değerli bilgiler elde etmiş olduk.



teorik olarak bilgi çok önemli ama pratik bilgi dahada önemli
diyerek Ali abi izine geldiğinde sanada suni tohumlamayı pratik olarak uygulatacam deyince hemen teklifini kabul ettim.

Ali abi suni tohumlama aletinin ayarlarını yapar iken onu
merakla izliyordum.



Ali abi suni tohumlamada eli baya alışmış ve başarılı,
dikkat edilecek konuları çok iyi biliyor.

Resimde de göründüğü gibi ana arı hazırlandı ve 
suni tohumlamaya hazır hale getirildi.

Başarılı sonuç olarak saf ana arılar elde ediliyor,
arıcılıkta bu çok önemli.

Arıda aranan iyi huylar dağda değil ıslah edilerek oluyor,
kontrollü suni tohumlama sonucu elde edilen ana arılardan ise
en kaliteli ana arıların çıktığı dünyaca biliniyor.






benim için çok ilginç ve bir o kadarda zevkli bir çalışma oldu,
bilgi ve tecrübe bu konuda çok önemli.

Ali abiye verdiği pratik bilgiler için ve bizleri köyümüzde
ziyaret ettiği için çok teşekkür ediyorum.

Her zaman yine beklerim.




sayılı gün çabuk bitermiş öylede oldu tabiki izinimiz bitti,
geri dönerken Karniyol arısının memleketinden bir kaç kareler.



doğa harika görünüyor,


resim Aydemir ailesi ve Oğuzhan
yollarda sıkca mola vererek hem dinlendik hemde
doğanın o muhteşem güzelliğini seyrettik.



oğlum Oğuzhan Yüksel,


Almanyadaki evimize geldiğimizde arabamı park ettim ve doğru
arılığıma gittim,insanın arıları çocukları gibi oluyor
onları izin boyu merak etmiştim.

Arılığıma geldiğimde,
çok şükür herşey yolunda görünüyordu,
izinden önce aldığım sıvı invert ile peşinden biran önce sıvı yemleme yaparak onların besin ihtiyaçlarını teşvikleyerek besin depolamalarını sağladım.

Peşinden hava şartları müsade etti ve hemen ikinci
Formik asit uygulamasını yaptım.

Kolonilerin içinde olan varroa baskısı duruma göre değişiyor,
mesela bu yılda dünyaya gelen genç bir ana arısı olan bir kolonide 
varroa basıncı eski anası olan bir koloni kadar olmuyor.

genç ana arılı koloniler devamlı yılın geç vakitlerine kadar
yavru faliyetlerine devam edebiliyor ve kış arılarının
nüfusu çoğaldıkca kışı çıkarma şansıda ona göre artıyor.

Öbür yandan eski ana arısı olan kolonilerde yumurta faliyeti erken
durabiliyor haliyle kış arılarını sağlıklı bir şekilde dünyaya gelmesi için gereken mücadeleler geç yapıldığında koloni sağlıklı olmayan kış arıları üreterek kışın koloni çöküşüne şahit oluyoruz.

Bunların olmaması için zamanında teşvik besleme ve
Varroaya karşı mücadele edilmesi tavsiye ediliyor.


Bütün arı dostlarına,
Selamlar Saygılar.

Arınız
Balınız
 bol ve bereketli olsun.