20 Aralık 2011 Salı

Arı dostu...

Selam arı dostları,
Hava soğukluğundan dolayı kar ha yağdı yağacak derken sonun yağdı,
dün kuru bir ayaz vardı yani kar yağmasına çok uygun bir havaydı ve yağdı
çok şükür.

Arılığıma bir kaç gündür gidemiyordum,dün soğuk da olsa gidip bakmam gerek
deyip yürüyerek arılığıma doğru yürüyüş yaptım.

Arılığıma geldiğimde bir de ne göreyim ağaç kakan kuşu katlarıma delik açmış
geçen senede aynı şekilde zarar vermişti kovanlarıma ama bu yıl bu kadar erken
işbaşı yapacağına inanmamıştım,yanlış düşünmüşüm.

Bazen arılığma yaklaşır iken uzaktan yeşil ağaçkakan görüyordum kiraz ağaçlarının gövdesinde ama kuşlar ağaçlarda gezinirken kovanlarıma zara vermez düşüncesi sonradan anladım hataymış.

Yürüyerek geldiğim arılığıma tekrar koşarak evin yolunu tuttum ve ev den kovanların üstlerine geçen sene gerdiğim ağları arabaya atarak doğru arılığıma geri geldim,bu arada hava biraz kararmıştı ve kar dün gece iyiki yağmamıştı.

Ve sonunda kovanlarımı emniyete aldım,ağaçkakan kuşlarından
kovanlarımı kurtardım,seneye kısmet olursa kuşlar zarar vermeden artık
kovanlarımın üstlerini koruyabilirim.


ağaçkakan kuşları burada büyük problem yaratıyor,
arıcılıkta maraton sporu yapar gibi bir çok engeller den arılarımızı koruyarak
yeni sezona hazırlamak istiyoruz arıcı olarak hedefimiz bu fakat arıcılık her yıl daha da zorlaşıyor.

bugün yağan kar senenin ilk karı olduğundan 
bizler için ayrı bir güzelliği var.

kovanların üstlerine ağ germek biraz ilginç görünsede ağaçkakan kuşlarına
karşı çok güzel bir önlem.


elma,



bodur elma ağaçlarıda dinleniyorlar,


nostalji bir traktör,


çam ağaçları,


arılığıma giden yol,


büyük ıhlamur ağacı,


arılığıma giden yol,


değerli arıcı dostlarım 2007 yılından bu yana sizler ile bilgimi ve uygulamalarımı paylaşıyorum,tabiki ülkeme ve ülkemdeki arıcı dostlarıma yardımcı olmak benide mutlu ediyor.

Her yıl olduğu gibi gelecek senede videolarımız ve resimlerimiz ile hep beraber bütün sezon boyu beraber olmaya çalışacağım,kısmet olursa.


Hijyenik Modern kovanlar ile Arıcılığa daha da büyük 
katkılar sağlamak dileklerim ile hepinizi saygıyla,
Selamlıyorum.