15 Kasım 2011 Salı

% 3.5 Oksalik asit uygulaması sonuçları...

Selam arı dostları,
Bir kaç gün önce planladığım Oksalik asit uygulamasını hava şartları uygun olmadığı için yapamamıştım fakat hemen bir gün sonra hava sıcaklığı baya aşşa düşünce Oksalik asit uygulamasını yapmaya karar verdim,gündüzleri + 5 C°derece,
geceleri ise - 5 C° olunca
gündüz vakti % 3.5 Oksalik asit damlatımı için uygun buldum ve uyguladım.


uygulamadan iki sonra sonuçlarını görmek için Varroa çekmecesini çerekerek
%3.5 Oksalik asit uygulama sonuçlarını görmüş oldum.

Sonuçta uyguladığımız yöntemin tesir edip etmediğini mutlaka görmemiz gerekiyor onun için Varroa çekmeceleri bu işlerde bizlere büyük
rahatlık sağlıyor.



kolonilerden düşen Varroalar genelde arı üstünde bulunan yetişkin Varroalar
olduğundan açık renkte olanları veya olgunlaşmamış beyaz kahve rengi Varroaları
göremeyiz.

Çünkü Arı kolonileri ile paralel üreyen Varroa popülasyonu Arı kolonisi
yavru bakımı durduğunda Varroalar sadece yetişkin Arı üstünde oluyor ve
kışı orada arıya zarar vererek geçiriyor.

Bizim Arıcı olarak amacımız yılın son Varroa mücadelesinde bu
tür yetişkin Varroaları arılarımızın üstünden kurtarmaktır.




ölü arı zararlıları Varroalar,



Organik bir asit olan Oksalik asite karşı bağışıklık sağlayamayan ölü varroalar,
 

 

bir çok engeli aşarak arılarımız ile bahara çıkmaya çalışıyoruz,
bütün bu uğraşımları neden yapıyoruz ?
tabiki arılarımız için.



Bütün arı dostlarına kayıpsız bir kış diliyorum,
 
Selamlar Saygılar

Hoşcakalın.