18 Ekim 2011 Salı

Arıcılık Takvimi...

Selam arı dostları,
Ülkemizde kar yağarken,bizim burada sanki bahar havası varmış gibi bir hava var.
Hava sıcaklığı normal şimdilik,arılarım sabahları soğuk olduğundan hemn dışarıya
çıkamıyorlar ama öğlen vakti güneş çıktığında arılarımda çalışmaya başlıyorlar.

arıların sırtları kremit rengi boyanmış halde kovanlarına geldiklerinde çok
merak ediyordum hangi çiceğin içinde banyo ettiklerini çünkü yakınımda bulunan
çicekcide bu renkte baya çok çicek bulunmakta,içimden onlardan biri olmalı
diye düşünmüştüm ama öyle değilmiş ballı baba çiceğinden 
faydalanıyorlarmış arılarım.


yol kenarlarında büyüyen bu çicekler,arılar için güzel besin kaynağı oluyor.


yukarıdan baktığımızda kovan girişlerine sırtları çicek tozu ile boyanmış
arıları rahatlıkla görebiliyoruz.



bir ayrı güzellikte ayçicekleri,


arılarımız için mükemmel nektar ve polen kaynağı ayçiceği,



bahcemizde yetişen cevizler,



rüzgarlar başladı ve cevizlerin çoğunluğu yere düştüler,
maşallah bu yıl güzel ceviz oldu.



bahcemizdeki meyve ağaçlarını ilaçlamıyorum demiştim,
evet ilaçlamıyorum,organik ilaçsız bir yöntem uyguluyorum.

Operophtera brumata diye bir kelebek erkekleri kanatlı
dişileri ise kanatsız oluyorlar,bu kelebeklerin dişileri sonbaharda ağacın gövdesinden yukarıya doğru çıkmaya çalışıyor,kanatsız olduğu içinde ağacın gövdesinden yukarı çıkması gereklidir.
 
 
Ağacın gövdesinde de yapışkan bir madde var ise yolu orada sona eriyor
ve ağacın üstüne ulaşamıyor,çünkü normal şartlarda dişi kelebek ağacın dallarına
yani tomurcukların hemen yanına yumurtalarını bırakıyor ve baharda yeşil kurt olarak ağacın yapraklarına büyük zarar veriyorlar,sonuçta cıp cıbır bir ağaç kalıyor geriye.

Baharda kiraz ağaçları daha yaprak açmadan ilaçlanırlar ve kurtlar ilacın
etkisiyle ölürler,bizler organik yaşamak istediğimiz için böyle ilaçlar kullanmıyoruz.

Aşıladığım kiraz ağaçlarınada aynı uygulamayı
yapmış oldum.


Yeşil bantların altından geçmemeleri içinde altından ve
üstünden sıkıca bağlamak gerekiyor.

Bu gidişle yakında bahcivan Sitesine dönüşecek bloğumuz,
nur topu gibi bir bahcivan bloğumuz olur yakında inşallah.

Doğayı seven,

Doğayı koruyan,

Doğa dostlarına 

Selamlar Saygılar.