2 Temmuz 2011 Cumartesi

Karniyol arılarım ve ikinci hasat yaklaşıyor,Türkiye turumun ikinci bölümü ve dostlarım ile ülkemde son günüm...

Selam arı dostları,
Ülkeme yaptığım ziyaretten sonra arılarımın durumunu öğrenmek için arılığıma gittim,
hava şartları normal ne soğuk ne de aşırı sıcak böyle giderse doğadaki çicekler hemen
kurumuyor ve arılar da nektar akımını kullanabiliyorlar.



Bala çalışan kolonilerime fazla bakmadım çünkü onlar bu zamanda oğul istekleri
baya azalmış olması gerekli,ıslah edilmiş arılarda bu böyle yoksa oğul ile baş edemezdik
arılarımzda bal yapmazlardı onun için ıslah edilmiş Karniyol arıları ile çalışması
zevk veriyor.


bugün yapacağım kontrolde yaptığım bölmelerin yeni ana arılarının
yumurta düzeni ve opalit plaka yapıştırma ve kanat kesme olacak.

kovanları açtığımda tahminen ana arının nerede ve hangi çıtada olabileceğini tahmin
ederek buluyorum.

Parmaklarımın hemen önünde genç ana arı görünüyor.


Ana arının kanatlarından dikkatli bir şekilde tutarak çıtadan alıyorum.


bir çok ana arı yakalama aparatları var ama en iyisi bence ana arının kanatlarından
tutması oluyor.

bu yıldan genç bir Karniyol ana arı,






Larva Transferinde kullanılan tığ ile biraz yapıştırıcı sürüyorum ana arının sırtına,


daha sonra tığın öbür tarafını ıslatarak plakayı alıyorum,bı yılın ana arı rengi ise beyaz.



ve ana arının sırtına yerleştiriyorum,
ana arı ise iki parmağımın arasında sıkmadan sabit duruyor.


son olarak ise ana arının kanadının birinin  1 / 3 ( üçte birini ) kesiyorum,





çıta çekildiğinde rahatlıkla görülebilecek duruma geldi ana arı,


bölmelerimin durumu maşallah iyi,


tutkalın kuruması için ve kokusu gitmesi için ana arı az bir zaman kafeste kalıyor,
ana arı hemen kovana verildiğinde opalit plaka tutkal kurumadığı için düşebiliyor
hatta tutkal kokusundan dolayı ana arı işci arılar tarafından kesilebiliyor.


ana arıyı kolonisine geri verirken,


Karniyol işci arı,


bodur elma ağaçları,




yonca halen yeşil,

evet yukarıdaki harika resim benim memleketime ait aslında ülkemin her köşesi harika
ve bizler değerini bilmiyoruz " neden mi ? "

Hafta sonları şehirlerden aile ziyaretine köylere gelinir,piknik yapılır yenilir içilir.
Çöpü toplayıp arabaya almak zor gelir vatandaşa aman be bi köşeye koyayımda alan biri olur heralde deyip oracıkta bırakılır çöp yığını,
belki çöpün ağzıda iyi bağlanır doğayı düşünüyor ya o kişiler.

Gece olur ormandan vahşi hayvanlar çıkar ortaya ve poşetler parçalanır,
çünkü onlar aldıkları kokunun peşindeler ve çöp olduğunu bilmiyorlar tabiki,
her yere görünüşü güzel olmayan çöp yayılmıştır,nedense atan kişilerde kızar sonradan
etrafa yayılmış çöpü görünce ya doğayı kim böyle kirletiyor hayret ya diyen çok oluyor nedense.

Yazın sıcaklarında içilen suların paketleri ister pet şişe olsun isterse cam şişe
savur gitsin çalılara doğru ileride problem olacağını yangın çıkma sebebi olacağını
yangın çıktıktan sonra görebiliyorlar yada halen görmüyorlar.

çünkü şişe içinde veya pet şişenin içinde biraz olsun su kaldığında su büyülteç
görevi yapıyor ve güneş vurduğunda altındaki kuru otu yakıyor haliylede
yangın çıkıyor doğayı yok ediyor.

Hiç sevmediğim ise bira kutuları ve şişeleri onlar bir de kırık bırakılıyor,
veya nişan alınıyor,bunların hepsine ama hepsine hiç gerek yok.

Köylerinde devamlı yaşayan insanlar bu kötülüğü yapmıyorlar doğaya,
en azından yaşlılar gençleri bilmiyorum.

Biz arıcılar da mümkün olduğu kadar doğayı korumaya çalışıyoruz,
doğada açan çicekleri seyretmesi harika oluyor ama doğa yandığında
hem çicekler yok oluyor hemde kovanlarımız.

Doğayı koruyalım doğadaki hayvanları koruyalım çünkü ormanda
bir denge var o dengeyi bozmayalım Lütfen.

Çocuklarımıza temiz bir Dünya bırakalım.






burası benim memleketim köyümün kuzey görünüşü her yer yeşil ve çicek dolu
aslında arıcılık için ideal yer diyebilirim çünkü almanyada bulunduğum yerde
monokültür olduğundan sebze çoğunluklu doğada fazla çicek yok ben böyle
durumlarda bile istediğim ve hedeflediğim bal miktarını alabiliyorum çok şükür,
ama burası doğada her yerde rengarenk çicekler nektar dolu ve arılar gelişmediği için
kullanılamıyor ve çicekler kuruyup yok oluyorlar.

Aslında memleketimizdeki nektar çoğunluğu mükemmel kullanmasını
bilmek gerekli,milli servet hepimiz için değerli yok olmasına müsade etmeyin.


bahcemizde bulunan üzüm asması yeşilliğine hayran kaldım,


karadeniz bölgesi olduğundan bizde fındık çok iyi oluyor,


kuyudan su tulumbası ile su çekmek çok zevkli oluyor,



 " Kalduruk " dolmasında kullanılan yapraklar,
yöresel yemek olduğundan her yerde bilinmez ama çok lezzetlidir.

yumurta tavuklarımız,


organik köy yumurtası,




eriklerimiz,


arılarımız,



doğadaki bütün çiceklerin resimlerini alamadım ama harika görünüşleri vardı,
arılarımız için çoğu mükemmel nektar kaynağı sağlıyorlar.

resimdeki harika yerler rakım olarak yüksek olduğundan
sanki nisan ayı gibi yeşil ve her yer çicek dolu.


çalışan bir işci arı,




yonca pomponu,


maşallah her çicek doluydu,




harika manzaralar,
insan ömrüne ömür katar buralarda,
Oksijen depolamak için tam yeri,
doğada yürüyüşler yapmak bolca su içmek gibisi yok
en Kral rejim bile yaklaşamaz bu yönteme.





evet doğada bolca nektarlı çicek var ve arılarınız gelişmemiş,
gelişmeyen arı sadece kendisini besler ve tükettiği balın fazlasını stoklama yapamaz.



meşe mantarı " minnice "   almancası pfifferling deniliyor,




orman içinde harika bir çicek,




köyümüzün yol kenarında açan renkli çicekler,




her yer çicek,


köyümüzün tepeden görünüşü böyle,


Minnice mantarı,


mantar toplaması çok zevkli ama ormanda karşınıza ayı çıkabilir
 çok dikkat etmek gerekli,




ormanın içi devamlı serin oluyor,




doğa harikası yerler,


kütük kovan girişi,


kütüğün içi daha yeni


kütüğün içine arı silkeledikten sonra,
bütün arıların içeriye girmesi için kovan kapısına aralık bırakıldı.


Ali Türk abiye buradan
kucak dolusu selamlar ve teşekkürler ediyorum.


Erzincan Fasulyesi sırıksız,
Vecdi bey ile msn de devamlı görüştüğüm için sohbetimizde fasulye çeşitleri
konu oldu,kendisi erzincan fasulyesi çok lezzetli olur deyince rica ettim ekmek için tohum
alabilirmiyiz diye sağolsun Vecdi bey gönderirim tabiki deyince,
köyde bulunan babama ve anneme söyledim bu yıl erzincan fasulyeside ekeceksiniz diye,
onlarda tamam tabiki deneriz dediler fasulyelerin özelliği erken olmalarıymış bizim
memlekette bu çok avantajlı diye düşündüm.

Vecdi bey sağolsun hem tohumluk için birazda tadına bakmak için 10 kg Erzincan
fasulyesi göndermiş kendilerine çok çok teşekkürler ediyorum.
 ( Yemeği çok lezzetliydi tavsiye ederim )



erzincan fasulyesi




kendi ihtiyacımız için arı kolonilerimiz,



 Original can eriği




sayılı gün çabuk bitermiş derler doğru demişler zaman geldi geçti
ülkemde daha çok zamanım olsun isterdim tabiki
dostluklar başka ortam başka ülkemin havası başka
almanya ya döneceğim gün ikinci bir oraganize yapıldı ve dostlarımla
tekrar buluşma imkanı buldum.

Bolu`dan otobüse bindim ve 4 saatlik bir yolculuktan sonra Ataşehir den
beni Muhteşem abi aldı kendisine teşekkürler ediyorum.

Daha sonra Yusuf Şimşak bey kardeşimin Ofisine gidildi,
kendisi bizleri her zaman olduğu gibi güler yüzle karşıladı böyle dostluklar
benim için çok önemli ve inşallah bir ömür boyu sürer dostluğumuz.





çiftlik evinde yusuf bey kardeşim bizlere kendi elleriyle ızgara yaptı ve
çok güzel sohbetlerimiz oldu.
Kenidisine misafir perverliği için teşekkürler ediyorum.

olmuş mu diye tadına bakma zamanı gelince ızgaranın tadına bakıldı,
ızgara çok lezzetliydi ellerine sağlık yusuf bey kardeşim.



üçlü olarak ızgaranın tadına bakıldı,
doğa olarak benim memleketim boluyu hiç aratmayacak kadar güzel doğası var
çiftliğin,doğal organik yaşamak çok güzel temiz hava bol gıda her şey
çok güzeldi en önemlisi ise dostluklar.



Halil ibrahim sofrası gibi her şey boldu,Yusuf bey kardeşimin kesesine bereket.

her şey için çok çok teşekkürler dostlarım,



bu resimleri yemekten önce çekmiştik,
arılıkta larva transferi yapıldı ve başlatıcı koloniye larvalı çıta verildi.


Larvalar tabiki herhangi bir Koloniden alınmadı,
Ali Türk abi Saf Karniyol arılarından bir çıta getirerek onlardan transfer edildi,
çünkü çıkacak olan genç ana arıların F1 olması çok önemli.





zaman nasıl geçti anlayamadım bir de baktım hava alanına gitme zamanım gelmiş ve vedalaşma zamanı geldi,Yusuf Şimşak beye Dr.Muhteşem Turunç beye Ali Türk beye
Saim Ahmet Gürel beye ve emeği geçen bütün dostlarıma
 bana bu güzel günleri yaşattıkları için teşekkürler ediyorum.

Hepinizi Sevgi ve Saygıyla Selamlıyorum dostlarım.