17 Mayıs 2011 Salı

Bahar Balı hasatı...


Maşallah

Selam arı dostları,
Çok şükür İlk hasat olarak Bahar balımızı almış olduk,bugün hava şartları bazen kapalı
bazende açık olunca yanlış kararmı verdim acaba diye kendi kendime sorular sordum
çünkü bu günü bahar balı hasatı için ayırmıştım.

Kovanlarımı açıp durumlarına baktım ve kollarımı sıvadım,benim arılarım sakin acele veya
telaş yok gayet normal ve sakin bir şekilde sırlanmış ballı çıtaları alarak hasat yapmaya başladım.

Balı sırlanmış çıtalarda zaten fazla arı olmuyor,ana arı ızgarası kullandığımdan yavruda olmuyor
çıtalarda yani hasat çok normal geçti benim için.


çıtaların arasından beni kontrol ediyorlar ama havaya uçan veya saldıran olmuyor,



doğal sırlanmış bahar balı,




ıslah edilmiş arılar oğula çıkma istekleri az oluyor,haliyle oğula çıkmak istemeyen
koloniler nektar toplama işi ile ilgileniyorlar.





koloni yönetimi çok önemli,
koloni yönlendirmesi ne kadar basit olursa hasat sonuçları o kadar
iyi oluyor.


çok şükür arılarım baharda iyi çalıştılar,verdiğim bütün kalavuz petekleri kabartarak
içlerine bal depoladılar.



Altın renginde Bahar balı ve süzgeçe akan ilk damlalar,



balın olgunlaşması için baldaki nem oranı %18 in altında olması gereklidir,
%20 nin üstündeki sınır aşıldığında bal köpürür ve ekşime yapar,
onun için ballı çıtanın gözlerini katın üstünde aniden aşşa doğru zilktiğimizde
bal akmaması gereklidir böylelikle balın olgunlaştığını refaktometre olmadanda
ölçebiliriz.
Yukarıda belirttiğim hareketi yaptığınızda bal cıvık bir şekilde çıtaların üstüne
damla damla akıyorsa eğer bal olgunlaşmadı demektir ve katın içinde bekletilmesi
gereklidir.




tam otomatik olmasada sır tarağım her zaman işe yarıyor,




sağım yapar iken çektiğim bazı güzel kareler,



ballı çıtalar aslında o kadar hızlı dönüyorki gözle görülür gibi değil
ama foto makinesi o anı yakalamasını biliyor,görüntü çok güzel.



hasatı yapılan boş katlar geri kovanlara verildi,
önümüzde daha ıhlamur ve böğürtlen nektar akımı olduğundan,toplanan bal kuluçkalığı
bloke etmemesi için hasat yapılması tavsiye edilir.


bütün arı dostlarına hayırlı sezonlar diliyorum,
Arınız ve Balınız bol olsun.

Selamlar.