25 Mayıs 2011 Çarşamba

Ana arı üretim Sertifikamı da aldım,eğitim almak şart...

Selam arı dostları,
21.Mayıs 2011 günü Ana arı üretim kursunu ziyaret ederek kaliteli ana arı üretimi
hakkında güzel bilgiler ve eğitimini almış oldum. 

Kursu veren kişi Sayın Robert Löffler kendisi eyalet Arıcılar birliği üyesi referanscısı.

Sadece yukardaki resimde yer alıyorum onuda arkadaşa
dedim benide çekermisin diye,en azından bir resimde görüneyim değilmi.



Ana arı üretiminde önemli olan hususlar konuşuldu,taktikler verildi
bazen zaman buldukca resim çekmeye uğraştım tabiki resimlerde ben yokum.


Sayın Robert Löffler kursu yönetirken,


ıslah edilen arıların sakinliği resimde belli oluyor,
hiç kimse maske kullanmadı.


Starter koloniyi hazırlarken yani başlatıcı koloni.


her yer arı oldu ama kimin umrunda,
iğne yiyen olmadı tabiki.


arılar sakin ve çalışkan,


başlatıcı koloni,larvaların bakımını üstlenen koloni böyle dar tıutulmalı,


arıcılar bir araya gelince konu ne olur acaba ?


ıslah edilmiş damızlık ana arı kolonisinden larvalı çıta alınırken,


hatta aramızda arı zehiri alerjisi olan biride vardı,



damızlık ana arıdan isteyenler kendilerine Larva transferi yaptılar,
resimdeki Larva transferi yapan arkadaş benim ile birlikte kursa geldi.


Ana arı üretiminde eksik olan bilmediğim bazı şeyler vardı kursta onlarıda öğrenmiş oldum,
benim için çok başarılı geçtiğini söyleyebilirim.

Ve kursun sonunda Ana üretim Sertifikamı başarıyla almış oldum,
şimdi Sertifikalı kaliteli ana arı üretebilirim.



çalışkan arılar iş başındalar,



marul tarlası ve papatyalar çok güzel görünüyorlar,


Çeşitli Lahanalar,


Lahana,


ekin tarlası,


tomates,


orman gülü,

ismini bilmediğim büyük bir çicek,


gül,


Hayırlı sezonlar,selamlar.