10 Nisan 2011 Pazar

Mehmet Yüksel Modern arıcılık teknikleri...

Selam arı dostları,
Arıcılıkta istediğimiz hava şartları devam ediyor,almanya ya kış biraz erken geldi ve baya uzun sürdü tabiki bunu önceki yıllara göre söylüyorum,ülkemizde ise soğuk havanın etkisi halen sürüyor,burada da gelecek hafta biraz serin olacağını hava durumundan öğrenmiş oldum,
arıların miktarları hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor.



kırlarda karahindiba bitkileri çicek açmış ve diğer meyve ağaçları gibi onlarda arılarıma
polen ve nektar kaynağı sağlamış oluyorlar.


çalışkan arılarım iş başındalar,hem bal topluyorlar hemde petek kabartıyorlar,kolonide büyük miktarda genç nufus olunca herşey rahatlıkla oluyor ve
arılar petek kabartmakdan dolayı çok bal tüketiyorlar teorisi bence yanlış.

ben kovanlarıma devamlı yeni çıta vererek yeni petek ördürüyorum,resimde görünen kat daki
çıtalar ise geçen senenin ballıklarından kalma kabartılmış,kuluçkalıkta hiç kullanılmamış
çıtalar görünüyor.

Arılar ballıkları işgal ederek bal depolamaya çoktan başlamışlar bile ballıklarda yavru
bakımı olmadığından sadece bal depolanıyor.


resimlerimde göründüğü gibi maske ve eldiven kullanmadan rahatca koloni bakımlarını yapabiliyorum benim istediğim de bu zaten.

arıcılıkta istenilen kriterleri bir arı cinsi yerine getiriyorsa eğer daha ne istenebilir değilmi,
erken gelişme yeteneği sakinliği ve bal getirisi çok güzel.

Bahar balı istiyorsanız arılarınız kışa iyi hazırlanmalılar,kış arısının değerini ve kıymetini burada mbir kez daha belirtmek istiyorum.Kışa,bütün sonbahar bakımlarını muntasam yapılmış koloniler
 ile girdiğiniz zaman ve besinlerini zamanında verdiğiniz zaman bahar balını alma imkanınız
olacaktır.

çok yakında kolonilerimi zayıflatmak için bölmem gerekecek,tabiki bala çalışan kolonileri
aşırı zayıflatmıyorum yoksa bala çalışamazlar,teraziyi bozmamak şartıyla gereken koloni
yönetimi yapılacak ve bal hasatında inşallah hedeflediğimiz rakamlara ulaşmayı arzu ediyoruz.

Bu sene ilk defa kendi imalatım olan temel peteklerimi kullandım ve gördüğüm kadarıyla
çok başarılı oldu,kolonilerime verdiğim temel petekler hemen kabartılmaya başlandı bu benim için çok sevindirici bir olay tabiki,bundan sonra temel peteklerimi kendim yaparak kendi içinde kalıntısız mumlarım ile arıcılığa devam edeceğim.



Bahar nektar akımı devam ediyor,bütün arı dostlarına hayırlı sezonlar diliyorum.

Arınız ve Balınız bol ve bereketli olsun,

Selamlar.