14 Nisan 2011 Perşembe

Durmak yok,arıcılıkta en yoğun tatlı günler bizi bekliyor...

Selam arı dostları,
Hava şartlarımız biraz değişti iki gündür burasıda soğumaya başladı ve yağmur ve fırtınalar
arıların dışarıya çıkmalarını engelliyor.

Bu resimler değişik zamanlardan üç günlük,hava biraz iyileşince hemen arılığa uğrayıp
resim aldım.




karahindibalar halen açmaya devam ediyorlar her yer maşallah sap sarı oldu,


körüksüz olmuyor en ufak bakımlara bile körük yakmamız şart,arıların arıcı
kovanı açtığını belli etmeli.





kovan kapağı açıldı ve peşinden bir ballı çıta çekildi,
arıların nektar taşımalarını öğrenmek için bakıyorum ve tabiki bu arı sadece sakin ve güçlü olur ama bal yapmaz diyenler için onlara referanz olsun.
Demekki hem sakin hem güçlü hemde çok bal yaparmış bu arılar maşallah.




tarih 14.Nisan 2011 ve çıtalar nerdeyse dolmak üzere,yakın zamanda aralarına yeni bir kat girilecek,bu çıtalar ise sırlanmaları için en üstte kalacaklar.



bu yıl biraz değişik oldu,bahar iki hafta nerdeyse ereken geldi,
tabiki doğada çicek açınca arılar gayet iyi faydalandılar.




sıra geldi kuluçkalığın içine bakmaya,kat ikiye ayrıldı ve üst katın çıtalarının altına bakıldı.
Burada önemle bakmamız gereken yerler ise çıtaların altıdır,koloni sıkışıp ana arı memesi
yapmak istediği zaman genelde buralara yapıyorlar.
Ama ben göremedim çok şükür bu da arı cinsinin hemen oğula çıkmayacağını gösteren bir özelliktir ve selekte edilmiştir.

soğuk havaların peşinden bölme yapmam gerek,


arılarımın sakinliği benim için sanki arıcılığa yeni başlamışım gibi heyecan veriyor,
bu heyecan hiç bitmez inşallah.



çalışan işci arılar,


 ( Rhabarber ) Ekşimi ekşi ama çok güzel ve sulu oluyor,

bahcemizde yeşillik,




bodur elma ağaçları çicek açmışlar bazılarıda açmak üzereler,


arılarımın elma ağaçlarını aşılamada büyük rol oynuyorlar,




arılığımı büyütmek istemiyorum fakat arılığmda bulunan kahve renkli kovanlar 9 çıtalıydı
ve diğer kovanlarıma olmuyordu,bende bölmelerle birlikte kovanlarıda sattım ve
yerine bu kovanları aldım.


İnşallah hayırlı olurlar.

Telli tabanlı anti varroa çekmeceli kovan altlıkları,


çekmecesi özel yapılmış,


tabanın teli paslanmaz chrom malzemeli,


kovan girişleri her mevsime göre ayarlanabiliyor şekilde yapılmış,


bölmeler yapıldığında kovan girişleri böyle dar olması gerekli,yoksa yağmalanır
küçük koloniler.



kovan musluğu böyle dizayn edilmiş ve çok kullanışlı,



katlarımın hepsi aynı oldu şimdi,resimin sağ tarafında elimle katı tuttuğum yer görünüyor,


katları gerçekten çok kaliteli yapıyorlar,normal katların ağırlığı boş olarak 5.4 kg
bu malzemeden yapılan katlar ise 3.8 kg oluyor,malzeme çok hafif ve dayanıklı.

kerestenin ismi Weymouth-Kiefer (Pinus strobus)



katın içerden görünüşü böyle,


Telli tabanlar,


katlar  ve telli tabanlar,


arılarım hava soğuk olunca haliyle dışarıya çıkmıyorlar ama bu soğuklar önümüzdeki pazar
son bulacakmış ve hava yine sıcak olacakmış.
Arılarımda tekrar nektar ve polen taşımaya devam edecekler inşallah.




arılarım polen taşırlarken,


şu ana kadar çok şükür her şey yolunda umarım bundan sonrada doğru bir şekilde
koloni yönetimi yapıldığında koloni zayıflamadan nektar toplama çalışmalarına
devam edecekler.
Bu paylaşımlarımın ülkemizin çıkarları adına yapıldığını burada belirtmek isterim,
ben hiç kimseyle yarışmıyorum ve yarışmam amacım ülkemizin arıcılığına kendi açımdan
biraz olsun katkıda bulunmak ve benim paylaşımlarıma değer veren herkeze
teşekkür ederim.

Bütün arı dostlarına Kaliteli,Modern ve başarılı arıcılık yılları dilerim,
arınız ve balınız bol olsun,hayırlı sezonlar.