26 Mart 2011 Cumartesi

Çay molası...

Selam arı dostları,
Hava şartları baya güzel olduğundan bahçemiz ile biraz ilgilenme
kararı aldık.
Ve tabiki arılarımın durumlarından da belirtmek istiyorum,
yavru faliyetleri büyük bir hızla devam ediyor,bu ne demek
oluyor kolonilerin bal stokları baya yıpranıyor hatta önümüzdeki
günler yağmurlar başlayacağında arılarımız daha da çok bal tüketecekler
çünkü yağmurdan dolayı dışarıya çıkamıyacaklar.



kovan içinde ise dünyaya gelen yavru miktarı gittikce artacağından
besin stoklarıda daha çabuk tüketilecektir onun için kolonilerinizin bal
stoklarını mutlaka kontrol ediniz,kendim blogumda haber paylaşımlarımı
yaparken mümkün olduğu kadar bu duruma dikkatinizi çekmeye çalışıyorum,
çünkü bu zamandan sonra varroadan dolayı değil arıcının hataları
sonucu koloniler sönüyor,lütfen dikkat ediniz.

Resimde görünen işci arı polen taşıyor kovanına,
arılığımın etrafı bolca polen kaynağı bulunuyor,kolonilerin
gelişimi için bu çok önemli.



kovan girişinde polen taşıyan işci arılar,



evet bahçemize bir kaç adet bodur meyve ağacı dikmeye karar verdik,
önce kuyusunu kazdım daha sonra kazık çakıldı.

Bodur meyve ağaçlarının kökü çok derine gitmediği için hafif bir
 rüzgarda ağaç devriliyor kenara onun için önceden bodur ağacı
sabit kalabilmesi için kazık çakıldı.

Sonra çakılırsa eğer ağacın köküne zarar verilebiliyor.




ağacın kalın köklerinden biraz geriye kesiyorum,böyle yapmamın sebebi ise
kalın köklerini aktifleştiriyorum ve oralardan yeni kıl kökler çıkıyor
ve ağaç sağlıklı bir şekilde gelişebiliyor.

İnce kıl köklerine dokunmuyorum.


Bodur meyve ağaçları olduğundan en fazla 3 metre boyunda oluyorlar
ve genişlik bakımından fazla mesafe bırakılmıyor.

Bodur ağaçların budanma tekniği ise normal ağaçlar gibi olmuyor
arılığımın yanındaki ağaçların budanmasında belki görmüşsünüzdür
ağacın yan dalları normal ağaç gibi olmuyor.



bodur elma ağacı,


napolyon kirazı,




benim önceki yıllar aşıladığım kiraz ağacım,
her geçen yıl meyvesi çoğalıyor ama tabiki bodur meyve ağaçlarına göre
büyük ağaçlar tam meyve vermesi uzun yıllar sürüyor.

resimde görünen tombul tomurcuklar meyve tomurcuğudur,
yaprak tomurcukları ise daha sivri oluyorlar.


kiraz tomurcukları,


kırlarda açan bazı güzel çicekler,



bodur meyve ağaçlarını diktikten sonra susuz bırakmamak gerekli,
bende yağmur yağmayan zamanları ağaçları suladım.


bodur elma ağacı,cinsi jonagold benim çok sevdiğim
elma türü.



inşallah büyürler ve bizlere meyve verirler,
ağaç dikmek büyük sevapmış derler bizde biraz sevab kazanalım,

bütün arıcı dostlarıma ağaç dikmelerini tavsiye ederim,dikilen ağaçların
büyümesini görmek çok güzel bir duygu.

Doğamızı koruyalım,ormanlarımızı koruyalım ve temiz tutalım,
doğaya çöp atmayalım,
orman içinde ve kenarlarında ateş yakmayalım,
kurallara uymayanları uyaralım lütfen.

Hmmm haberimin başlığı Çay molasıydı,yaptığım işlerden sonra
tabiki çay molası verildi afiyetle.

Hepinize Selamlar Saygılar arı dostları.