7 Şubat 2011 Pazartesi

Doğa ve Arı.....

Selam arı dostları,
Havaların güneşli geçtiği bu günlerde arılarım bahar
hazırlıklarına başlamış oldular ve polen taşımaya başladılar,
polen taşıma sebebleri ise kolonideki yavru bakımından
kaynaklanıyor,şimdi az miktarda yavru bakımına
başlıyorlar daha sonra miktar artarak çoğalıyor.




Kolonilerimin genç ana arıları olduğundan
bahara biraz daha erken atağa geçiyorlar,
kuvvetli arı uçuşu
her arıcının severek izlediği bir manzara.



Arıcılığı çok severek yapıyorum ve arılarımın
sağlıklı bir şekilde kışı geçirmelerini sağlıyorum,
uyguladığım bakım bilgilerini yakınımda bulunan
Hohenheim Üniversitesinden ve üye olduğum arıcılar
birliğinden temin ediyorum.

Yeni bir uygulama çıktığında ve uygulamaları
bizlere tavsiye edilecek duruma geldiğinde
hemen bilgilendiriliyoruz ve uyguluyoruz,
şimdiye kadar hiç bir şekilde kötü tecrübe
 edinmediğimi söylemem gerekir.

Varroa mücadelesinde uyguladığım Organik asit
dozları bana Üniversiteler tarafından tavsiye
edilen miktarlardır,uygulama zamanı ve organik asit
miktarlarına mutlaka uyulması gerekir,çünkü
bu miktarlar arılar üzerinde denenmiş ve arıya
zarar vermiyecek dozda olduğundan mutlaka
uyulması gerekir.



kış arılarının önemi bir kez daha görülüyor,





Değerli arı dostlarım,
Bloğuma göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı hepinize
teşekkür etmek istiyorum,

Hayırlı Sezonlar.