12 Ocak 2011 Çarşamba

Kovan girişlerini farelere karşı koruma.....

Selam arı dostları,
Kışın bilindiği gibi fareler aktif oluyorlar,
kovanlarımıza girerek büyük zararlar verebiliyorlar,
farelerin zarar vermemesi için bazı önlemler
almamız şart oluyor.

Ben kovan girişlerini ahşap musluk ile 7 mm
yükseklikte bırakıyorum,alçak musluktan
fare giremiyor girmek istese bile 7 mm
yükseklikte bir yerden giremediği için musluğun kenarlarını
kemirmesi gerekiyor,böyle durumlarda da kemirilen
yer hemen görülür ve müdahale edilir.


Kovanlarımızı korumak için
en pratiği ise böyle tel kafesler göz ölçüleri 8 mm
olduğu için arasından fare geçemiyor.

Metre olarak satılıyor ve istenilen ölçüde
kesiliyor,ben kovanlarımın tam genişliğinde olsun istedim
kenarlarından raptiye ile monte edilecek
işlem tamam fare bu malzemeyi kemiremez bizimde
içimiz rahat eder.

Bu yıl ki gözlemlerimde farelerin kar altında baya
aktif olduklarını gördüm,kar eridikten sonra
açtıkları yolları görünce hemen
metal izgara alarak kovanların girişlerine veya
 çekmeceyi ters çevirerek kovanların arka kısımından
kovana hava girmesini sağlamış olacağım.

Böylelikle çıtalarımda rutubet küf ve kovan içinde
nem olmayacak inşallah.

girişleri yere yakın olan kovanların mutlaka
kovan girişleri böyle metal ızgaralar ile korunması
 gereklidir.
Aksi halde kovanlara fare girdiğinde koloniyi
 söndürene kadar rahatsız edecektir.



Kafesin yanından geçerken devamlı akıllı kuşum derdim,
şimdi kuş kendisi akıllı kuşum diyor.

Videoda konuşan kuş bizim kuşumuz,
söyledikleri sözler bazen beni bile şaşırtıyor.