3 Aralık 2010 Cuma

Yılın son Varroa mücadelesi yapıldı,% 3.5 Oksalik asit arıların üzerlerine +2 C° derece hava sıcaklığında damlatıldı,

Selam arı dostları,
Bu senenin son koloni bakımı olarak ve varroa mücadelesi
adı altında Oksalik asit
damlatma tekniği ile oksalik asit,şeker,su karışımını
arıların üzerlerine hava sıcaklığı +2 C° derecede
şırınga ile sıkarak uygulamış oldum,uygulamayı
bu haftanın başlarında yaptığımdan ve hızlı bir şekilde
yaptığımdan dolayı resimleyemedim ama
uygulama önceki paylaşımlarımda olduğu gibi
aynısıdır.

Bugün sabahleyin hava sıcaklığı -14 C°derece
olduğu baya hissediliyordu,polanyada almanyanın
komşu ülkesinde hatta -34 C° derece soğuk olduğunu
ve soğuktan dolayı 24 kişinin hayatını kaybettiğini
haberlerden öğrenmiş olduk,bu sene çok soğuk olacağını
söylemişlerdi.

Bende arılarıma uyguladığım varroa mücadelesini
uygulayabilmek için arıların salkım oluşturmasını
ve yavru faliyetlerinin sona ermesini bekledim,
çünkü Oksalik asit ile mücadele edildiğinde
kapalı petek gözlerinde tesir etmediği için
yavru olmayan bir dönemde yapılması
tavsiye ediliyor.


Oksalik asit kristalleri arılar birbirlerine sürtünerek
temas ettiklerinde çok başarılı oluyor,
onun için arıların salkımda olmaları
ve yavru olmayan bir dönemde uygulanması
tavsiye ediliyor.


yaptığım bakımlar inşallah arılarımın bahara
sağ sağlim çıkmalarını sağlıyacak.


- 14 C° derecede bodur elma dalları böyle
görünüyor.


bodur elma,



bu sene hiç başıma gelmeyen bir olay geldi,
soğukların başlaması ile birlikte ağaçkakan kuşu
kovanlarıma dadandı,verdiği zarar ise
kovanlarda bolca delik açıyor,açarkende
kolonileri kış istiratından ediyor.

Devamlı rahatsız edilen koloniler,sonuçta
sönebilir onun için bende kuş kovanlardan uzak
 durması için koruma amaçlı kovan üstlerine
ağ gerdim ve etraflarını kapattım,şimdilik
dışarıdan kuş giremiyor
ve kovanlarıma zarar veremiyor.


katı delme girişiminde iken geldiğimden
işi yarım kalmış.


yeni sürülmüş tarlada baya çok karga vardı,


tarlayı sürerken,


bu traktörün motoru nerde diye sormayın
çünkü bilmiyorum,önde motorun yerinde olması olan
yer boş çünkü.


son olarak kovanlarımın görüntüleri böyle,
bütün uygulamalarımı sizler ile paylaşmaktan ve
yaptığım paylaşımlardan arı dostlarının faydalanması
beni mutlu ediyor.

Bütün arı dostlarına arılarının sağlıklı bir şekilde
sağ sağlim kışı geçirmelerini dileyerek,
herşeyin diledikleri gibi olmasını
diliyorum.

Selamlar.