20 Aralık 2010 Pazartesi

Kış resimleri....

Selam arı dostları,
Bu yıl kar çok şükür durmadan yağıyor,
karın aşırı yağmasınada
en çok çocukların hoşuna gittiği kesin.



kar cıvık cıvık olmadıkca üstünde yürümesi çok
zevkli oluyor,ben de arılığıma giderken yolun
resmini çektim.

lapa lapa kar yağışı çok güzel oluyor,








ıspanak nasılda yeşil kalmış karın altında maşallah,
sanki ben halen burdayım diyor.



çok sevdiğim Lahanalar,




görünmeyen kovanlarım,



kış arılarının önemi şimdi belli olacaktır,
nedeni ise yazdan kalma tarlacılar yavaş yavaş
ömürleri biterek ölüyorlar ve sonuç koloni miktarı baya azalıyor,
canlı geride kalan arılar ise ileride
zor şartlarda yeni başlayan sert kış
mevsimine yeniliyorlar.



bu sebeblerden dolayı sonbaharda
güçlü kolonileri bölmüyoruz,bölenler ise
arı miktarı çok diye aldanarak hata yapmış oluyor.

Ne demiştik zayıf kolonileri birleştirmek gereklidir,
zayıf iki kolonide ikiside zarar görür ve söner
ama iki zayıf koloniyi sonbaharda birleştirdiğimizde
kışı zarar görmeden geçirme şansı daha çok oluyor,
tavsiye ederim.



şimdi tabiki ne arı taşınır ne de arılarda
bir işlem yapılır,arılara hiç bir şey yapılmaz,
onların şimdi dinlenme zamanı.



bildiğimizi uygulamak ve baharda arıları canlı
olarak görmek sevindirici.

Belki fark edilmiştir her sene yaptığım işlemleri
tekrarlıyorum,farklı hiç bir şey yapmıyorum.

Zamanlama ve uygulamalarım sabit,
doğaya tamamen uyum sağlamış oluyorum,
arıların yaşam tarzı belli,onların doğada yaşadıkları
gibi imkan sağlamaya çalışıyorum.

Arılarıma Varroa ile mücadele edemedikleri için
yardımcı oluyorum,hepsi o kadar.

Arılar balı niye toplarlar ?
Yazın niye ölümüne çalışırlar ?

Arıcı gelip balımızı alsın diye değil heralde,
o yüzden arılara hasattan sonra ihtiyaçları olan miktarda
balı kışı geçirecek kadar geri vermek
gereklidir bunu arılarımız fazlasıyla hak ediyorlar.











kış resimleri,

Her şey gönlünüzce olsun,
Selamlar.