31 Ekim 2010 Pazar

BaşArı

Selam arı dostları,
Resimlerde görünen hardal çicekleri yeni çektiğim
resimlerden yani eski değilller.
Sonbahar kış hardalı
deniliyormuş bu cinsine,arılarım gündüzleyin
hava sıcaklıkları 15 C° olduğu halde hardal tarlasına
gelip polen alabiliyorlar,az miktarlarda nektar da
olabilir çünkü hardal tarlasının yanından geçerken
nektar kokusu  geliyordu.


Az miktarda da olsa arılarım kendi ihtiyaçlarını
buradan gideriyorlar.


hardal tarlası,


sarıcalar halen aktifler ve kovanlara girmeye
çalışıyorlar bazılarıda bekci bal arıları tarafından
dışarıya atılıyor.


kovan girişini
sarıcalara ve yağmalama girişiminde bulunan yabancı
bal arılarına karşı iyi koruyorlar.

arılarımı çok şükür sıkıştırma gereği görmüyorum,
çünkü arı miktarları gayet güzel maşallah.


öncede belirttiğim gibi arıcılıkta en pratik ve kolay
uygulamalar başarılı oluyor,

yeşil alanda fare olması doğal olduğundan
bende önceden çaresini almış oldum,fare kovan içine
girdikten sonra yapılacak fazla birşey olmuyor
ve koloniye büyük zarar veriyor.


kovan kapaklarının üzerine koyduğum ağırlıklar
aşırı rüzgarlarda bile işe yarıyorlar.


her arıcının ayrı ayrı yöntemi olduğundan,
başarılı uygulamaları tabiki paylaşmamız gereklidir.

Kovan girişlerini arı uçuşu olduğundan dar tutuyorum
tam açık olursa fare ve yağmalanma tehlikesi oluyor.


bugünlerde hava devamlı değişiyor,havalar
öğlen vakti güneşli olursa arılarda ihtiyaçlarını
gidermek için dışarıya uçuyorlar.

önümüzdeki günler havanın böyle dengesiz geçeceğinden dolayı
arıları sadece rahatsız edebilecek bir şeyler varmı
diye dışarıdan bakıyorum.

Kovan önünde sadece girip çıkan arılara
bakarak onların durumunu değerlendiriyorum,
öncede belirttiğim gibi polen geliyorsa
kovana her şey yolunda demek.



poleni arılarım yakınımda bulunan hardal
tarlasından getiriyorlar.


tavuklar hallerinden çok memnunlar,


mutlu tavuklar,


yumurta tavuğu,


palmiye lahanası,


lahana,


değerli arı dostları,
Arıcılık ile ilgili bilgi paylaşım siteme göstermiş
olduğunuz ilgi için teşekkürler.

Bilgisayarım hasar gördüğünden,başka bir
bilgisayar ile bloğuma giriyorum,belkide
seneye tekrar görüşeceğiz şimdiden bütün
arı dostlarına arılarını hayırlısıyla kışlatmalarını
diliyorum.

Hepinize Selamlar Saygılar.