12 Haziran 2010 Cumartesi

İlk hasat çok şükür yapıldı,süper ana arılar çıktı,çiftleşme kutularının hazırlanışı.


Selam arı dostları,
Kendi ihtiyacım için bazı ana arı üretim tekniklerini
deneme amacıyla ana üretimini gerçekleştirdim.
Sayın Jenterede buradan teşekkür ediyorum,
kendisi sağolsun bana verdiği bazı
püf noktalarını aynen uygulayarak değişik yöntemlerde
ana arıların verimi ve kalitesi % 40 daha fazla olduğunu
kendisi belirtmişti,ana arıların larva transferinde kuru
aşılama ve çift aşılama tekniklerinden yola çıkarak
ve kendisinin bana tavsiye ettiği yöntem ile
ana arılarımı kendi ihtiyacım için üretmiş oldum.

Ana arı üretiminde uzman kişilerinde belirttiği gibi
bazı kurallara uymak gereklidir,bu kurallara uyduğunuzda
kaliteli ve selekte edilmiş biz arıcılar için istediğimiz özelliklerde
ana arı üretmek mümkün.

Ana arı tarafından açılmış ana arı
memesi.

Çiftleşme kutularını arılandırma zamanı geldi,


Bala çalışan kolonilerimden ballıktan ve yavru bakımında
görev yapan genç arıları plastik kovanın içine
süpürdüm ve hemen biraz fıs fıs ile ıslattım,
yaşlı arılar uçtu geriye kalanlar ise genç işci arılar
daha kovan dışına bile çıkmayanlar var aralarında.


Çiftleşme kutuları hazırlandı,başlangıç temel petekler
minik çıtalara takıldı ve yemliklerine kek konuldu,
yağmalanma riski olduğundan sıvı yemleme şimdilik
düşünmedim.


Bloğumda paylaştığım videolarda olduğu gibi
kutular önce alt kısımdan arılandırılıyor daha sonra
tekrar çeviriliyor.
Çiftleşme kutularının alt kısmı açılıyor resimlerde
görüldüğü gibi.

Çiftleşme kutuları,


Arıcı için en önemli alet Körük,


Çiftleştirme kutuları arılandırıldı ve üç
günlüğüne evimin altındaki killere konuldu orası karanlık
ve serin olduğundan arılar için en uygun yer.
Genç ile kovan dışında uçmuş arılar
eski kovanlarının yerini unutmaları için
üç günlük hapis kalmaları şart.
Dünyaya gelen süper analar ise bala çalışan
 kovanlardan birinin ballığına kafes içinde misafir
etmiş oldum,ballıklarım zaten ana arı ızgaralı
olduğundan ve her ana arı ayrı kafesleri olduğundan
bir sakıncası olmadı,burada ana arı üreten kişilerde
öyle yaptıklarını bana belirtmişlerdi.

Bekleme modusunua geçerken başka bir üretim ile devam
ediyoruz,Hakan Aydemir yiğenimin ürettiği
bıldırcınların resimlerini sizler ile paylaşmak istiyorum.

bu şirin resimleri çektiğimde bıldırcınlar 6 saatliktiler,

dünyada ilk saatleri,


çok şirin ve sevimli görünüyorlar,


küçücük yumurta içine nasıl sığıyorlar anlamış değilim,


çıkar çıkmaz büyümeye başladılar,maşallah.

kuluçka makinesinde bıldırcın yumurtaları,

kuluçka makinesi,


üç günlük aradan sonra ana arıları çiftleştirme
kutularına verdim,

aynı videoda yaptıkları gibi ballı şerbete
ana arıyı attım,parmağıma tırmana ana arıyı
kutunun girişine bıraktım kendisi içeriye girdi,

kutuların kapağını açarken biraz duman veriyorum,

kutulara ana arı verirken,

Arılar kutuların yerini hafızalarına aldılar ve verdiğim
ana arıyı kabul ettiler,başka çareleride yoktu zaten.


havalandırma yapan arılar,


havalar güneşli gittiği sürece,ana arılarda çiftleşme
uçuşu yapacaklar,


girişi baya koruyorlar,


nöbetci arılar,


daha fazla yaklaşma der gibi bir halleri vardı,


Uzun bir bekleyişten sonra havalar düzelmeye
başlamıştı,yağmurlu havaların etkisi yüzünden
arılar dışarıya çıkmaz olmuşlardı buda uzun bir süre
olunca ( 3 Hafta ) haliyle kovanda bulunan baldan
faydalandılar ama çok şükür durumdan memnunum.

arıların baharda gelişme aşamasında mükemmel
temel petek kabartıyorlar ben katlara o yüzden
tam çıta ile doldurarak katları kolonilere veriyorum,
ballıklarımda genelde yeni kabartılmış peteklere
bal stoklanıyor.

Taze petek çabuk deforme olduğundan,bal savururken
çok dikkat etmek gerekiyor,


önce bekletme kazanlarında balı bekletiyorum,
bir kaç gün balı karıştırıyorum,


hava kabarcıkları yukarı çıktığında,
kaşık veya kepçe ile alıyorum.

bal peteklerde fazla durduğundan biraz zor oldu çıkması,


sağım makinesi,


deviri baya hızlı olduğu halde foto makinesi
o güzel anı yakalayabiliyor,


sırlanmış ballı çıta,


sır almanın bir sürü yöntemleri olduğundan ben halen
eski yöntem devam ediyorum.sır tarağı iyi iş görüyor,
sıcak fön ile taraksız sır alma yöntemide var ama
çok gürültülü olduğundan onu denemedim,


bal,

Bütün arı dostlarına hayırlı sezonlar diliyorum,
arınız ve balınız bol ve bereketli olsun.
Selamlar.