22 Mayıs 2010 Cumartesi

Nektar akımı zamanı koloni bakımı.....

Selam arı dostları,
Havalar biraz düzelince ilk işim koloni
kontrolü yapmak oldu.
Kötü hava şartlarından dolayı tarlacılar ve yeni
çıkan genç arılar birden kovan içini daraltıyorlar ve
sonuç belli koloni bölünme istekleri
çoğalıyor.
Bunun olmaması içinde kolonilerden durumlarına
göre kapalı gözlü yavru çıtası alınarak kabartmaları
için temel petek ile ana arıya yumurta atabileceği
alan sağlamış oluyorum ve oğul istekleri
başlamadan gidermeye çalışıyorum.

bende koloni bakım akışı şöyle oluyor,
ballık kenara alınıyor,ikinci katın altına körük
ile duman verilerek çıta altlarına bakılıyor,
zahte memeler var ise onlara dokunmuyorum
içinde yumurta veya larva yoksa problemde yok,
katı tekrar kapatıyorum ve ikinci katın
ortalarından bir çıta çekerek günlük yumurta
olup olmadığına bakıyorum varsa
işlem bitmiştir,ballığı tekrar en üste koyarak
kovanın koloni bakımını tamamlıyorum.

daha öncede belirtmiştim katlar böyle konulması
gerek çimen üstüne,çtaların altı gelecek şekilde
konulduğunda ana arı çimene düşebilir veya ezilebilir,
çok dikkat etmek gereklidir.
Çimene konan taraf ise hep kovanın
ön cepesidir.

kontrolleri maskesiz ve eldivensiz yapıyorum,
arıların zaten nektar toplamaktan sokmaya bile
 zamanları yok.
Ana arı ızgarasını tekrar yerine koyarak
koloni bakımını bitiriyorum.




geçen sene ürettiğim analardan olan koloniler
bunlar,tek katlı kışlattım ve hızlara şimdilik
mükemmel kovanda bütün çıtalar yeni verildiğinden
çıtalar hepsi yeni görünüyor.

çalışmaları çok hoşuma gidiyor maşallah,
arılar sakin,çıtaları terk etmiyorlar ve bal toplama
istekleri çok iyi,bu kolonilerin özelliklerini takip etmek
istiyorum.

ana arı petek gözüne yumurta atarken,
ana arının yanından hiç ayrılmayan koloni yönetimi
işci arılar görülüyor resimde,ana arıya rahat yumurta
bırakabilmesi için etrafında çember oluşturuyorlar,
ana arının beslenmesi ve diğer ihtiyaçları
için devamlı ana arının etrafındalar.