28 Mayıs 2010 Cuma

Kuru aşı,yaş aşı,çift aşı tekniği



Selam arı dostları,
Ana arı üretimini çift aşılı teknik ile devam ediyorum,önce yaptığım
ilk seride normal kuru aşı denilen yöntem ile Nikot çanaklarında
ana arı üretmiştim,ana arıları larva transferinden 5 gün
sonra kafesledim çünkü arılar nektar akımında hemen
etrafını petek örüyorlar,örmemeleri içinde
önceden kafeslemeyi daha uygun buldum.

Ana arı memelerini kafesledikten sonra güçlü
bir koloninin ballığına verdim,şimdi ise başlatıcı
koloni çift aşılama yöntemi için kullanacağım.

Çift aşılama yönteminde doğal arı mumundan yapılmış
çanakları kullanmayı tercih ettim.


ilk aşamada herhangi bir koloniden kuru larva
transferi yaptım,

bakıma alınan larvalar iki gün sonra,


bol miktarda arı sütü ile bakımı yapılan ilk larvalar
çanaklardan tekrar alındı,içerisi arı sütüyle
dolu olan çanaklara tekrar iyi özelliklerde
olan bir koloniden larva alınmaya hazır halde.


bakım yapan kolonide devamlı genç işci arı
çıkması,larvaların en iyi şekilde arı sütü ile besleneceğinin
garantisidir.



Bal getirisi iyi olan ve sakin olan kolonilerimden
seçtiğim larvaları transfer ettim.



Karniyol işci arıları,

hava şartları bu sene bir türlü düzelmedi,
arılarım gerçekten zor şartlar altında nektar
toplamaya çalışıyorlar,bazı arıcı arkadaşların
erken hasat yapması sebebiyle ve arkasından gelen
yağmurlu kötü hava şartlarından dolayı kolonilerinde
açlıktan sönmeler olduğunu duydum,
o yüzden kolonilerimiz topladığı nektarın çoğunu
kendi ihtiyaçları için tükettiler,bende
biraz daha beklemek istiyorum tüketilen
balın yerini doldurmaları için onlara biraz zaman
vermek istedim.

ilk başta benim için kolonilerimin sağlığı önemli,
ballarını alıp onları zor anlar yaşatmak
hatta söndürmek hiç istemiyorum.

Arıcılıkta zaten ilerisini biraz olsun görmek iyidir.

bir koloniden istenilen bütün iyi özellikler
var arılarımda,bal getirisi,sakinliği,çıtayı terk
 etmemeleri,hastalıklara karşı dirençli oluşları,
kovanlarını temiz tutmaları gibi daha bir sürü
iyi özellikler.


önümüzdeki bir kaç gün sonra inşallah hava
durumu düzelir yoksa bahar balı filan alamıyacağız,
her sene değişen hava şartlarına uyum sağlamak
gerçekten çok zor,arılar ne yapsın değilmi.
Tam doğada çicekler açıyor,arılar nektar
toplayacaklar yağmur yağıyor ve arıların
nektar toplamalarını engelliyor ama herşeyde
bir hayır vardır diyerekten zevkle yaptığımız
bu güzel hobimize devam ediyoruz.


sağım yaptığınızda arılarınızın balını tamamen
almayınız,nektar boşluğunda arılar günlük yaklaşık
500 gr. bal tükettiğinden,yağmur yağması uzun süre
devam ederse koloninin birden besinleri
biter ve telef olurlar çok dikkat etmek gereklidir.