20 Mayıs 2010 Perşembe

Havalar soğuk ve yağmurlu,kovan arı satmak daha karlı nasıl olsa alanlar bir daha alır varroa......




Selam arı dostları,
Hava şartlarımız halen kötü gidiyor,üç haftadır
yağmur yağmayan gönümüz olmadı,bazen sabahları
yağıyor bazen öğlenleyin bazende akşamları,arılar
topladıkları bahar balını tüketmeye başladılar zaten,
ne yapsınlar değilmi kovan dışına çıkamadıkları vakit
içerdeki hazır baldan tüketmeleri normal,
sağlık olsun ne diyelim.

Yağmur yağmadığı zamanlar kovanları açıp birer
adet kapalı gözlü yavru çıtası ile suni yapay bölme
yaptım,yanlarınada ballı polenli iki çıta.
Yaklaşık 9 gün sonra yaptıkları ana memelerini
kopardım,arılar çaresiz olduklarından bu duruma
getirilmesi şart,bence 9 günlük bekleme zamanıda
şart,beklemeden yapılır ise larvaların tutma
şansı baya düşüyor.
Çanak takımını bir gün önce üstüne bal şerbeti
püskürterek anasız kovanın ortasına verdim
arılar çanakları hemen temizlemeye başladılar
ve koloni kokularını çanaklara aktardılar,ertesi
gün özelliklerini iyi bulduğum koloniden günlük
larva olanından bir çıta çektim,günlük larva derken
yumurta değil,yumurta süreci 3 gündür
bize 4 üncü gün yumurta çatlayarak larva olanı lazım
onun için larvanın 1 inci günü diyorum,herkez
 biliyordur ama ben yinede belirteyim.

havaların soğuk ve rüzgarlı olması hiç de iyi
olmadı,bende uygulamayı arabamın içinde
devam ettim.
Yukardaki resimde pek iyi görünmüyor ama
en küçük larvaları seçtim onun için görünmüyor.

yukardaki resimde kaşığın üzerindeki larvayı sizlere
farklarını göstermek için resimledim,bu larva mesela
iki günlük,bir günlük olanları kıl gibi ince ve şevvaf
oluyorlar.
Resimdeki larvadan da ana arı olur ama
tercih edilen ise bir günlük larvalardır.


çanaklara larva transferi yaparken,
havalar bir türlü müsade etmediki daha denemek
istediğim yöntemler var.
Çift aşılama tekniğinide uygulamak istiyorum,
sonuç olarak çıkan ana arılar dahamı iyi olur
bilemiyorum denemek lazım.

Başlatıcı koloninin durumu böyle olması şart,
kovan içinde genç arı nüfusu çok olması şart,
larvalı çıtayı ortalara bir yere koyduğunuzda arıdan
dolayı aşaya düşmemesi gerek yani arı taşacak kovandan.
Bilindiği gibi arı sütünü salgılayan genç arılardır
larvalara bolca arı sütü salgılanması içinde genç
arılara ihtiyaç vardır.

Larva transferi yaptığım çıtayı kovana
verip kapattım,hayırlısı bakalım deyip bekliyorum,
yağmurdan dolayı kaç adet tuttuğunuda göremedim.


Yağmurun uzun süre yağması bizler için
hiç de iyi olmadı,alman arıcıların mayıs ayının başında yaptıkları
larva transferlerinden ana arılar çoktan çıktılar ama
çiftleşme uçuşları geçikti yağmurdan dolayı,
belkide yeniden yapmaları gerekecek,arıcılık işte
böyle bir şey ilersini doğa şartlarından
dolayı göremiyoruz.

Yaptığım larva transferini düşünüyorum devamlı,
hava soğuktu o gün inşallah tutmuştur
yoksa yeniden yapmam
 gerekecek.

Zonguldak maden ocağında meydana gelen patlamada hayatını
kaybeden işçilerin ailelerinin acısını yürekten paylaşıyoruz,
Merhumlara dualarımız, acılı ailelere başsağlığı diliyoruz,
mekanları cennet ruhları şad olsun.